Toplum kalite yönetiminde insan faktörü ve bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
02. Özet Günümüzde işletmelerin ihtiyaç duyduğu rekabet faktörlerini ele geçirebilmek Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması neticesinde elde edilebilmektedir. Bu yönetim tarzım diğer anlayışlardan ayıran temel etken, işletme bünyesindeki işgörene bakış açısının farklılığıdır. Bu çalışmanın amacı, Toplam Kalite Yönetimi Anlayışı için gereken işgören standartlarım ortaya koymaktır. Toplam Kalite Yönetimi için işgören yeterliliklerini modelleştirmek amacıyla bir de model ortaya koyulmuştur. Bu model, Küçük ve Orta Boy Ölçekli İşletmeler bünyesinde uygulanma amacı taşımaktadır. Çalışma için bu konunun seçilmesinin nedeni, Toplam Kalite Yönetimi anlayışının günümüzde gittikçe önem kazanması, gelecekte de bu sürecin devam etme eğilimi taşıması ve bu anlayışın olmazsa olmaz koşulu olan insan odaklılığın uygulamanın başarısını kökünden etkilemesidir. Bu nedenden dolayı Toplam Kalite Yönetiminin başarısı için gereken işgören yeterlilikleri ve bu yeterliliklerin özünün benimsenmesi büyük önem taşımaktadır. Çalışmada, işgörenin Toplam Kalite Yönetimi içerisinde başarılı olabilmesi için temel bir kriter belirlenmiştir. Bu da işgörenin içsel motivasyon derecesine ulaşabilmesidir. Bu dereceye ulaşabilmek sadece işgörenin sorumluluğunda değil, onu dışsal motive edecek yönetime de büyük görev düşmektedir. Yönetim bu görevi yerine getirebilmek için dışsal motivasyon unsurları ve gerekli eğitim yöntemlerini de devreye sokmalıdır. Çalışmada ayrıca, Küçük ve Orta Boy Ölçekli İşletmelerin Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri çerçevesinde işgörenlerini değerlendirebilecekleri bir model olan `Toplam Kalite Yönetimi İçin İşgören Değerleme Formu` ortaya konulmuştur. Bu model Trabzon İmalat Sektöründeki bir işletmeye uygulanmış ve Toplam Kalite Yönetimine yönelik olarak işgören yetersizlikleri tespit edilerek çözüm önerileri sunulmuştur. vm 03. Summary At present, to achieve competitiveness that business firms need depends on the application of total quality management. The major factor that differentiates this management approach arises due to difference in the position of personnel within the business firms. The purpose of this study is to determine the standards of personnel within the context of total quality management. To specify the efficiencies of personnel, a model has been developed. The model has been designed to be applicable in small and medium scale business firms. Total quality management today still has great amount of interest. This research topic has been selected due to continuously increasing interest even in the future and the fact that total quality management focusing human factor. Therefore, for the success of total quality management the knowledge about required personnel efficiencies and the adoption of these efficiencies have major importance. In the study, a basic criterion has been determined for the success of workers within the context of total quality management. This criterion depends on personnel's achievement in the level of internal motivation. To reach this criteria is not only depend on the responsibility of manager but management has also major role to motivate personnel. Management should apply external motivating factors and required training methods to implement its own responsibility. In the study, within the principles of total quality management a model called as `Personnel Evaluation Form for the Total Quality Management` has been developed. The model has been practised to a local business firm in Trabzon manufacturing industry and inefficiencies have been determined regarding total quality management and some suggestions for the remedies have been also presented. IX
Collections