Ankara ili ilköğretim okullarında görevli rehber öğretmenlerin `ilköğretimde rehberlik` konusundaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
02. Özet Türk Milli Eğitim Sisteminde rehberlik hizmetleri, öncelikle liselerde uygulanmaya başlamış, ilköğretim kademesindeki rehberlik uygulamaları ihmal edilmiştir. 1997 tarihinde 8 yıllık kesintisiz zorunlu ilköğretimin kabulüyle birlikte ilköğretim kademesinde de rehberlik hizmetleri önem kazanmaya başlamıştır. Fakat ilköğretim okullarındaki rehberlik uygulamaları konusunda ülkemizde yeterince kaynak olmadığı ve bu alanda eksiklikler olduğu bir gerçektir. İlköğretim kademesindeki rehberlik faaliyetleri, hizmet alanları açısından farklılık arz etmemesine karşın, ilgilenilen yaş grubunun özellikleri bakımından faaliyetlerin uygulanışında bir takım farklılıklar olacağı da kesindir. Buradan yola çıkılarak bu araştırmada, ilköğretim okullarında görevli rehber öğretmenlerin `ilköğretimde rehberlik hizmetleri ve uygulamaları` konusundaki görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Ankara ili örneğinde alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzeydeki üç merkez ilçedeki ilköğretim okullarında görevli 240 rehber öğretmen araştırmaya dahil7 edilmiş, gönderilen anketlere tam cevap veren 180 rehber öğretmenin görüşleri değerlendirmeye alınmıştır. Rehber öğretmenlerin görüşleri, rehberlik ve psikolojik danışmanlığın hizmet alanlarına göre sınıflandırılmış, yüzdelikler çıkarılmış, bazı maddeler için x2 tekniği ile gruplar arası farklar aranmıştır. Rehberliğin hizmet alanları olarak bilinen dokuz hizmet alam ve mesleki rehberlik ile rehber öğretmenlerin çalışma biçimleri hakkında bulgular elde edilmiş, elde edilen bu bulgulara göre hangi sınıf düzeyinde ne gibi çalışmalar yapılabileceği konusunda ilköğretim okullarında uygulanabilecek bir Rehberlik Hizmetleri Çerçeve Programı önerilmiştir. vn 03. Summary Guidance services in Turkish National Education System were primarily applied in high schools and guidance applications in primary education were neglected. With the acceptance of 8 year obligatory education in 1997, guidance services gain its importance in primary education. But it is obvious that there is not enough source about guidance applications in elementary schools and this causes a big absence in this field. Although guidance services in primary education doesn't show any difference due to utility fields, there will be some differences in application of activities related to age groups. The aim of this research was to obtain the opinions of counsellors about `guidance services and applications`. 240 counsellor working in three administrative districts of Ankara city having upper, medium and below socio-economic levels were took part in the in inquiry study and opinions of 180 counsellors given the full answers were evaluated. Then the opinions of counsellors were classified according to service areas of guidance and counselling, percent values were determined and some parts of some questions were analysed by Chi-square test. In this research findings about study styles of counsellors and about nine service fields known as guidance services were obtained and through these findings a Guidance Services Program including the knowledge about what kind of studies will be done in which class levels was suggested. vin
Collections