Türkiye`deki güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi anasanat dallarında armoni eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
0. 2.0ZET `Türkiye'deki Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Müzik Eğitimi Anasanat Dalları 'nda Armoni Eğitimi` isimli bu tezde, Türkiye çapında armoni dersleri taraması yapılmıştır. Armoni dersleri içerisindeki konular, konu bütünlükleri, konuların işleniş stilleri, konulara verilen şekil desteği ve konuların uygulamaya dönüklüğü gibi noktalarda, durum tespiti yapılarak bilgi edinilmeye çalışılmıştır. Genel olarak geniş kapsamlı tutulmaya çalışılan tez içerisinde, bütün üniversitelere ulaşılamaması ve ulaşılan çoğunluk üniversitelerden bazılarının çalışmaya cevap vermemesi ya da az cevap vermesi kapsamı biraz daraltmıştır. Bununla birlikte, tez içerisinde konu isimlerinin yanında, konu işlenişleri yüzeysel olarak verilmiş, derine inilmemiştir. Armoni dersi hocasımn ders içerisinde kullandığı cümleler, öğrenciye yaklaşımı, anlatım gücü ve neyi nasıl anlattığı ele alınmamıştır. Tez içerisinde genellikle konu bütünlüğü, ders içerisinde nelere ağırlık verildiği ve genel sitem ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Kısaca Türkiye'deki armoni derslerinin, bir portresi oluşturulmaya çalışılmıştır. Yapılan tez dahilinde iletişim kurulan üniversitelerden alman bilgiler, olduğu gibi yansıtılmıştır. Bazı kısa başlık ya da isimlerde, o başlık ya da isimde gizli olan ölçüde açıklama ve genişletme yapılmıştır. Sürdürülen çalışmalar esnasında, Türkiye'deki tüm eğitim fakültelerinde oluşturulan yeniden yapılanma, tez içerisinde bazı değişikliklere sebep olmuştur. Başlangıçta `Türkiye'deki Müzik Eğitimi Bölümlerinde Armoni Eğitimi` ismi ile başlanan tez, `Türkiye'deki Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Müzik Eğitimi Anasanat Dalları'nda Armoni Eğitimi` şeklinde değiştirilmiştir. İsim değişikliğinin haricinde en önemlideğişiklik ise, tüm bu bölümlerin müfredatlarının YÖK tarafından yenilenmesi ile olmuştur. Tez için araştırılan hususlardan birisi de, armoniye temel olan teori konulan olmuştur. Yalnız değişen ders programında teori dersi net olarak belirlenmiş, bu nedenle tez içinde sorulan insiyatifin dışına çıkılmıştır. Tez içerisinde, bölümlerin kendi uyguladığı teori programı sorulmakta ve buna göre eleştiri yapılmakta iken, teori konularının tez içerisindeki geçerliliği, YÖK'ün gönderdiği program sonrası biraz azalmıştır. Oluşan değişiklikler ve yenilenen programlar sonucunda tez için en büyük ters etki, Müzik Eğitimi Anasanat Dallan'nda Armoni isimli bir ders koyulmaması olmuştur. Geliştirilen yeni programda, armoni dersinin teori dersi olarak indirgenmesi ve müziksel işitme dersi ile birleştirilmesi, tezdeki savunulurluk ve teze bakış açısında değişikliklere yol açmıştır. Yazılan bu tez içerisindeki bilgiler, çoğunlukla ders hocalarına direkt gönderilen araştırma soruları ya da mülakat yolu ile alınmıştır, örneğin Malatya İnönü Üniversitesi müfredatı bütünüyle mülakat sonucu elde edilmiş, bunun dışında, Erzurum, Bolu, Bursa gibi üniversiteler, araştırma sorularına verilen cevaplar yoluyla belirlenmiştir. Yalnız Ankara Gazi Üniversitesi 'nden alınan bilgi, sadece öğretim Görevlisi Selçuk Bilgin'e ait olabildiğinden, Ankara için ele geçen bilgi biraz eksik kalmıştır. Tez içerisinde araştırılmak istenen hususlar, araştırma sorularına yansıtılmış ve gelen cevaplar doğrultusunda istenilen bilgiler elde edilmiştir. Araştırma sorulan çok kapsamlı tutulmamış, tezde kısaca araştınlması gereken konular, soru haline getirilerek hazırlanmıştır. Sonuç olarak uygulanan derslerde, genelde her ders hocasımn kendi sistemini oturtmaya çalıştığı görülmektedir. Armonide, klasik olarak anlatılan konulann haricinde çok az bir kısım çeşitlendirilmiş ve bazı öğretim elemanlan farklı yöntemler uygulamak istemiştirler. Değişen sistem doğrultusunda şu anda uygulanan armoni dersi müfredatı yeni değişiklikler yapılmadan verilmektedir. VII 0. 3. SUMMARY In this thesis named by Harmony Education on Fine Arts Education Departments, Music Education Mainbranch in Turkey, harmony clasess was seached around Turkey. Some points like subject in harmony classes, whole of subject, telling style of subject, shape support giving to subject and turnless to practice of subject, learned by makeing position proving. Into thesis generally studied to keep large extensive, couldn't reach to every university and no giving answer or little answered of some universities which reached, has some reduced the contents. With all this, into thesis exept names of subject, subject expounds has given briefly didn't descent deeply. Speechs in the classes, aproximate the students, expoinding force and telling how to what of harmony teacher haven't take charge of. In thesis generally has been forced to comming into being for whole of subject, which subject is important and general system. Shortly, it has been strived to form a portrait of harmony classes in Turkey. Inside the done thesis, took information from university which cominicated without any change. In some short headgears or names, explaning and expanding has made for secret dimensions in that headgaers or names. During the contiueing studies, anew formation in all Education Faculties in Turkey, caused some changeings inside the thesis. Theis first named, Harmony Education on Music Education Department in Turkey, but after changed Harmony Education on Fine Arts Education Departments Music Education Mainbranch in Turkey. The most important changeing exept name changeing, has been with renovated the curriculum of this departments by YÖK.One of the researched material for thesis is that, the theory subjects which basic to harmony. Only the theory classes in changed program, have determined clearly so been discolated out of initiative asked into thesis. While theory program of departments was asking and makeing criticism tied to this, validity of theory subjects into thesis, has some decreased after the program YÖK sent. At the end of being formed changeings and been renewated programmes, haven't placed a class called harmony on Music Education Mainbranch, is a biggest affect for thesis. On the new developed program, reduceing of harmony classes to theory classes and uniteing with musical annuing class, caused some changeings on defending things and wiewangle to thesis. informations into this written thesis, especially received with reserch questions was direct send to class teachers or interwiew way. For example curriculum of Malatya İnönü University completely obtained with interwiew, exept this, Universities like Erzurum, Bolu Bursa obtained with answers given to the research qestions. Only, the information obtained from Ankara Gazi University, has been a bit deficient for Ankara since the information have only to instruction Staff Selçuk Bilgin. Researching matters into thesis reflested to research questions and informations has obtained with the direction of questions. Research questions haven't amount to large, matters will shortly research have been prepared by getting questions. In result in apllying classes, generally appeared that class teachers is strieveing the self system. Exept matter telling clasically in harmony, very little side of it has been developed and some teachers has wanted to use different methods. Prepearing on been changeing system, curriculum of just teaching of harmony, has been explaneing without new changeings. IX
Collections