İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin astronomi kavramlarını anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI 02.ÖZET Araştırmanın amacı, müfredattan seçilmiş temel astronomi kavramları olan Dünya, gece-gündüz, mevsim, gezegen, yıldız, Güneş, Ay, uzay ve yerçekimi konularında formül eğitim almış olan ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin, bu kavramları anlama düzeylerini ve bu kavramlara ilişkin yanılgılarını tespit etmektir. Araştırmada özel durum çalışması (case study) metodolojisi kullanılmıştır. Araştırma, Trabzon'un merkezindeki bir ilköğretim okulunun 7. sınıfında bulunan ve yaşları 13 ila 14 olan öğrenciler arasından şans yöntemiyle seçilmiş 40 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Veri toplama yöntemi olarak bireysel mülakat formatında, açık uçlu sorular ve öğrenci çizimlerini içeren yapılandırılmış bir mülakat kullanılmıştır. Mülakat soruları pilot çalışmanın yardımı ile araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin cevapları dikkatle incelenmiş ve anlama seviyelerine göre kategorilere ayrılmıştır. Araştırma sonucunda söz konusu kavramların anlaşılma seviyelerinin çok düşük olduğu ve her bir kavrama ilişkin çeşitli kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir. Ülkemizde verilen eğitimin, seçilen astronomi kavramlarım öğrencilere kazandırmada yetersiz olduğu görüldüğünden, öğretmenlere ve müfredat geliştiren uzmanlara tavsiyelerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Astronomi Kavramları, Zihinsel Modeller, Alternatif Kavramlar, Kavram Yanılgıları, Anlama Seviyesi. ¦OKiWANTASVON MEHOBİ vjı 03.SUM}MARY The purpose of the study was to examine students' understanding level and misconceptions of the concepts the earth, the day- night cycle, the seasons, a planet, a star, the sun, the moon, space and gravity which were selected from the Curriculum. The study took^ place in the province of Trabzon. Forty students (aged 13-14) from a middle school were randomly selected to participate in the research. A structured interview consisting of open-ended questions and eliciting drawings in the context of an indiyidtfal interview was employed to assess students' ideas. Each interview question developed through a pilot study was prepared in accordance with its relevance to the research purpose. The students' verbal responses were scrutinised and categorised according to their understanding level. The results showed that the students' understanding level of the concepts was low. The study also revealed that they held a number of misconceptions related to the concepts. Using the results^ a number of implications have been suggested for middle school teachers and curriculum developers. Key Words: Astronomical Concepts, Mental Models, Alternative Conceptions, Misconceptions, Understanding Level.
Collections