17 Ağustos Marmara depremine maruz kalan ilköğretim 7 ve 8. sınıf öğrencilerinde görülen korkular ve bu korkuların psikolojik belirtilerle ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
02. Özet Bu çalışmanın amacı, 17 Ağustos 1999 Marmara depreminin maruz kalan 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin psikolojik semptom ve korkularını araştırmaktır. Bu çalışmanın örneklemini Sakarya ilinin ilköğretim okullarının 7. ve 8. sınıfına devam eden 360 öğrenciden oluşmaktadır.Bu araştırma nedensel karşılaştırma (Causal Çomrjaratiye) ve korelasyonel yönteme dayalı bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama araçları, L. R Derogatis (1992) tarafından geliştirilen Kısa Semptom Envanteri ve araştırmacının hazırladığı Deprem Korku Anketi ve Bilgi toplama formlarıdır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi SPSS WINDOWS programıyla gerçekleştirilmiş ve tanımlayıcı, korelasyon ve varyans analizi yapılmıştır. Çalışma sonunda 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ana korkularının yakın yerleşim bölgelerinde ölen insanları görme, ebeveynlerini kaybetme, arkadaşlarının sakat kalması, ölmesi, evini kaybetmesi, olarak bulunmuştur. Cinsiyet farklılıkları öfke ve düşmanlık hariç bütün psikolojik semptomlarda anlamlı olduğu görülmektedir. Bayan öğrenciler erkek öğrencilerden daha fazla semptomlara sahiptir. Bayan öğrencilerin ortalama korku puanlan erkek öğrencilerden daha fazla olduğu bulunmuştur.Bununla birlikte bu farklılıklar kilinik bir göstergeye sahip olmaya bilir. Can kaybı olan öğrencilerde bütün psikolojik belirtilerde daha fazla puan almış oldukları görülmüştür. Can kaybı olan kişilerin diğerlerinden daha fazla korkuya sahip oldukları bulunmuştur. Mal kaybı olan kişiler önemli psikolojik semptom ve korkular göstermemektedir. VII 03. Summary The aim of the study is to investigate the psychological symptoms and fears of seventh and eight grade students who are victims of Ağustos 17th 1999 Marmara earthquake. The sample of the study consist of 360 seventh and eight grade, students attending to primary schools in Sakarya province. This study is descriptive and causal comperative as well as corelational in nature. In the study, main data collection tools used are Brief Symtom Inventry (Derogatis, 1992), Earthquake Fear Index developed by the author and Demographics Inventory. Desciriptive, Corelational, Statistics and Variance Anahysis were employed as statistical tools, by using SPSS for, Windows.The results of the study showed that major fears of seventh and eight gradue students are seing death people, loosing parent and friends, being handicapped, dying, loosing home and being left in closed places. Gender differences appear to be exist in all psychological symptoms expect anger/hostility. Female students tend to have more mean fear scores than male students. However, this differences may not be indication of cilinical significance. Students who have casualties who tend to show more psychogical symtoms of interpersonal sensitivity. Also, those have casualities thend to be more fearful than others. Students who have material lost do not show significant psychological symptoms and fears. VIII
Collections