Kırgızistan`da lise tarih müfredatı ve ders kitapları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ders kitapları, ekonomik, kültürel ve siyasi gelişim düzeyleri ne olursa olsun tüm ülkelerin eğitim ortamları ve süreçlerinde etkileri farklı olmamakla birlikte belirleyici bir rol oynamaktadır. Ders kitapları, bir müfredatın soyut hedeflerinin somut yansıması olduğu gibi sınıf içi öğretimi büyük ölçüde belirleyen ve yönlendiren bir araçtır. Bu çalışma, Kırgızistan 1996 tarih müfredat programınca uyarlanan Kırgızistan Tarihi ders kitabının fiziksel ve eğitimsel, öğrenme ve öğretme, görsel ve dil, değerlendirme açısından kaynaklanan problemleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada 10. ve 11. sınıflar için Kırgızistan Tarihi ders kitaplarının içeriği Türkçe'ye çevrilerek anlatılmıştır. Böylece bu ders kitapları belli kriterler açısından değerlendirilmiştir. Araştırmanın ilk bölümünde, Kırgızistan Cumhuriyeti eğitim sistemi, Tarih müfredat programlan tarihsel metotla ortaya konulmuştur.SSCB dönemi eğitim sistemi ve tarih dersi programı ile günümüz tarih dersi programlan da ortaya sunulmuştur. Çalışma alam olarak seviyeleri bakımından birbirine yakın olan 10. ve 11. sınıf Kırgızistan Tarihi dersi kitapları seçilmiştir. Çalışma sonucunda Kırgızistan'da okutulmakta olan 10. veli. sınıf Kırgızistan Tarihi ders kitaplarının fiziksel ve eğitimsel tasarım, öğrenme ve öğretme, değerlendirme açısından istenilen düzeyde olmadığı ortaya konulmuştur. VI Textbooks have a certain deterministic role, on the educational envirommets and procedures somehow with the same effect in every country, no matter the economical, cultural and political levels of the citizens. The aim of this study is to reveal the physical, educational, teaching, learning, visual and linguistic problems of the history textbook of 1996 historical curriculum in Kyrgyzstan. The contents of Kyrgyzstani history textbooks of tenth and eleventh class levels are translated into Turkish language in this study. Thus, those textbooks are evaluated by a certain criteria. In the first part of the study, the educational system and historical curriculum of Kyrgyzstan Republic was investigated by the historical method. The educational system and historical curriculum of USSR periods along with today's are also investigated. The scape of the study was chosen in the textbook of Kyrgyzstan history for tenth and eleventh class levels which are similar to each other. As a result of the study, it was shown that the history textbooks which were used in Kyrgyzstan in tenth and eleventh class levels were not satisfactory as far as phisical, educational, teaching, learning and evaluating processes are concerned. VII
Collections