İlköğretim müzik dersi öğretim programının amaçlarına ulaşma düzeyi üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim okullarında okutulmakta olan müzik öğretim programının hedeflerine istenilen düzeyde ulaşamadığı düşünülmüştür. Bu nedenle programın genel hedeflere ulaşma düzeyinin tespit edilmesi planlanmıştır. Araştırma sırasında gerek nicel gerekse nitel araştırma yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma yöntemi olarak survey (tarama), araştırma tekniği olarak anket ve yan yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Anket 2004-2005 eğitim-öğretim yılı Trabzon ilinin ilköğretim okullarında gerçekleştirilmiştir. Bunun için Trabzon ili, ilçeleri ve beldelerinde müzik öğretmeni olarak görev yapan 22 öğretmene yan yapılandırılmış mülakat uygulanırken, yine Trabzon il merkezi, ilçeleri ve beldelerinde eğitim görmekte olan 492 öğrenciye de anket uygulanmıştır. Araştırmada öğrenci anketi ve öğretmen mülakatlarından elde edilen veriler ışığında ilköğretim öğrenci ve öğretmenlerinin müzik dersi öğretim programında belirlenmiş olan hedeflere büyük oranda ulaştıkları tespit edilmiştir. Öğretmen mülakatlarından elde edilen bulgularla ilköğretim okullarında okutulmakta olan müzik derslerinin saatlerinin yetersiz ve müzik öğretim programının çok yoğun olduğu, ders kitaplarının içerik ve dağarcık bakımından da zaman zaman yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte merkezi sınavlarda müzik dersi konularının olmayışı nedeni ile öğrencilerin derse gereği kadar önem ve özen göstermedikleri, ilköğretim birinci kademede branş öğretmenlerinin yerine sınıf öğretmenlerinin derse girmesi nedeni ile öğrencilerin altyapı eksiklerinin olduğu ve bunun hedeflere ulaşmada güçlük doğurduğu yönünde görüşler elde edilmiştir. Araştırmanın sonunda müzik eğitiminin genel hedeflerine ulaşılmasında daha yüksek standartlara gelinebilmesi amacı ile bazı tavsiyelerde bulunulmuştur. Anahtar kelimeler: İlköğretim, Müzik Öğretimi, Öğretim Programı, Genel Amaçlara Ulaşma Düzeyi VIII It is thought that broader objectives of primary music education's aims are not reached in required level. For this reason, it is aimed to determine the realization level of primary education students to the education's general objectives. During the research both qualitative and quantitative research methods were used. Survey was used as a research method. Questionnaire and interview were used as a research technique. Questionnaire was applied in the Trabzon primary schools during the 2004-2005 years. In order to realize this; interview and questionnaire were applied to 22 teachers and 492 students in the schools which have been in the province of Trabzon and its administrative districts. In this research, it is determined that primary schools students and music teachers reached the general objectives in the music education program. It is determined from the findings of teacher interviews that music lesson hours is not enough and music education program is very hard. In addition to this, occasionally textbooks are not enough from content and repertoire. At the end of the research, some recommendations are provided to achieve the general objectives of music education in higher level. Key Words: Primary School, Music Education, Education Program, General Objectives, Level of Achievement IX
Collections