Demokrat parti döneminde Emin Oktay`in orta okul 1-2-3. siniflarda okutulan tarih ders kitaplarinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumların gelişmesini veyahut geri kalmasını sağlayan önemli unsurların başındaeğitim gelir. Eğitim bir toplumun temel dinamiklerini harekete geçirici önemli birunsurdur. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin gerçekleşmesinde hangi dönemde ve hangi ülkedeolursa olsun ders araç ve gereçleri etkili olmuştur. Bu araç ve gereçler içerisinde en fazlayaygınlık gösterenlerden birisi ders kitaplarıdır.Ders kitaplarında bir toplumun eğitimden beklentilerini ve eğitim uygulamalarınıgörebiliriz. Birçok toplumda ders kitaplarındaki bilgiler sorgulanmadan, eleştiriye tabitutulmadan kabullenilmektedir. Özellikle tarih ders kitapları her dönem belli yaklaşımlarınhizmetinde oldukları, objektifliklerinin bulunmadıkları noktasında eleştirilirler. Eleştirileribilimsel olarak değerlendirmenin en akılcı yolu bu kitapların bilimsel kriterlere göredeğerlendirilmesidir. Bu çalışmaları gerçekleştirince hem o döneme ait verilere ulaşmışhem de o sistem içerisinde yetişmiş kuşakları anlayabiliriz. Geçmişe yönelik çalışmalaryapılıp, bu dönemler aydınlatılmadan günümüzü açıklamaya çalışırsak önemli biryanılgının içerisindeyiz demektir.Bu çalışma da Emin OKTAY tarafından kaleme alınıp 1950-1960 yılları arasıdönemde ortaokullarımızda okutulmuş ve daha sonraki dönemlerde de hem kitap olarak,hem de yetiştirdiği kuşaklar olarak etkisini hissettirmiş olan I, II ve III. sınıf tarih derskitapları değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ders kitabı, tarih eğitimi, tarih ders kitapları, öğretim programı Social devolopment depends on the quality of education in a society. Education is animportant issue that shapes the basic dynamics in a society. Materials that are used ineducation have always been important in every age and every country. Books are the mostcommon material among these.We can see one?s expectation and application about education in course books. Inmost countries, information in coursebooks is accepted without making any criticizing.Especially, History coursebooks, because they are affected by some approaches in sometimes, are criticized from time to time. The best way of evaluating the criticizes fromscientific aspect is to evaluate them by using datas gathared from science. By the help ofthese researches, we can both reach the objective data about the past and understand theway of life in these ages. A mistake occurs if we try to explain today?s world withoutmaking any researches about the past.In this study, the history course books that were instructed in secondy schoolsbetween 1950 and 1960 were evaluated. Those course books that were written by EminOKTAY used following periods as a course book and affected the generations.Key Words: Course Book, History Education, Course Books of History, TeachingProgramme.
Collections