Sanat işletmeciliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET ` Sanat İşletmeciliği` üzerine genel hatları ile bir bilgilendirme ve konuya ışık tutmayı amaçlayan çalışmanın, Türkiye'de yapıldığı ve içinde bulunulan şartlar göz önünde tutularak belirlenen önceliklerle iki ana bölümde işlenmesi uygun görülmüştür. Birinci ana bölüm sanat işletmeciliğini genel olarak işlemekte, alt başlıklarında konunun detaylandırmasını dünya piyasalarındaki çerçevesi içinde sunmaktadır. İkinci ana bölüm ise konuyu Türkiye'deki boyutu ile ele almayı, ülkemizdeki durumun genel çerçevesini ana hatları ile ortaya koymayı ve sorular sunarak bir tartışma zemini oluşturmayı amaçlamaktadır. Birinci bölümdeki alt başlıklar okuyucuyu, `sanat işletmeciliği` olgusu hakkında aydınlatmayı, konu hakkında somut bir bilgilendirme ile okuyucunun konuya yakınlığını sağlamayı, çeşitli boyutları ile konuya hacim kazandırmayı hedefler. İlk başlık altında, `sanat işletmeciliği` kavramının doğduğu zemin, sanat ve işletme eylemlerinin günümüzde aldıkları biçim ışığında nasıl bir birliktelik sundukları, batı toplumlarındaki gelişim, sanat piyasalarının nasıl bir değişim gösterdikleri, işletmeci açısından sanatın nasıl bir alan olduğu, sanat işletmeciliğinin günümüzdeki gerekliliği ve eğitiminin boyutları, başarılı bir sanat işletmecisinin kriterleri ele alınarak çalışmanın ana teması genel hatları ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. İkinci alt başlıkta ise kavramın geliştiği modern dünya düzeni incelenmekte, toplumsal ve sosyolojik değişiklikler sonucu 20.yy davranış biçimleri ve öne çıkan yeni oluşumlar ortaya konmaktadır. Üçüncü alt başlık, modern dünyanın sanat piyasalarına ışık tutmayı ve dünyadaki yeni sanat düzenini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Dördüncü alt başlıkta, dünyadaki sanat işletmeciliği eğitimi hakkında bilgi verilmekte,Londra City University'de konunun Avrupa'daki en gelişmiş programını sunan eğitim programının başında bulunan Sn. Prof. Eric Moody ile yapılmış bir röportaj sunularak konuya boyut getirilmektedir. Beşinci ve altıncı bölümlerde sanatçı ve sanat izleyicisi açısından sanat işletmeciliğinin anlamı ve işlevleri irdelenmektedir. Bu bölümü tamamlamak üzere sanat tarihi uzmanı, Mimar Sinan Üniversitesi Fen-Edebiyet Fakültesi, Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü Başkanı Sn. Prof. Semra Germaner ile sanatın sosyolojik ve ekonomik gelişimini tarihsel bazda ele alan bir söyleşi sunulmuştur.Türkiye ile ilgili ikinci bölüm ise iki alt başlıkta toplanmıştır. Birinci alt bölümde Türkiye'nin sanat ortamı gerek ülkenin ekonomik, sosyal ve politik durumu ve gerekse sanatsal formasyonu ve eğitim şartları gözönünde tutularak bir resim çıkartılmaya çalışılmış, ikinci başlık altında ise Türkiye'deki eğitim olanakları ve durumu üzerinde durulmuştur. Bu konuda Türkiye'nin tecrübeli eğitimcilerinden Sn. Prof. Süleyman Saim Tekcan'ın görüşlerine yer verilmiştir. Çalışmanın ekinde derlenen bilgiler, okuyucuya, konu ile ilgili dünya'daki ingilizce eğitim veren tüm lisansüstü eğitim programlarının bir listesini sunmaktadır. Çalışmanın Türkiye'de konusunda yapılmış bir ilk çalışma olduğu gözönünde tutularak, okuyucuya konunun ana hatları ile sunulmasına çalışılmış, daha boyutlu araştırmalara bir zemin hazırlaması ve merak uyandırmaya yönelik bir tartışma ortamı yaratması amaçlanmıştır. VI SUMMARY Taking into consideration the conditions of the arts market in Turkey, this study aims to give the readers a general sense on the meaning of `arts management` through two parts, the first one in which it outlines the arts management in general terms while giving details about the world market conditions. İn the second part, the study more concentrates on `arts management in Turkey`, analyses the market conditions in our country and thus raises questions about the subject to form a basis for discussion. In the first part, there are six sub-titles. The first sub-title covers the circumstances in which `arts management` has originated as a new concept; how arts and management terms intersect; how arts managers feel about arts; the necessity of arts management today; what the coverage of arts management education programme should be; the criterias of a professional arts manager and also gives a short brief on the history of the arts administration. The second sub title goes into detail as to how things developed within time by means of arts economics and arts sociology as modernism settled down in developed countries with its outcomes, where as the third sub-title explains the economic and cultural powers in the market, setting the evaluation criteria and attitudes of the quality and value of the art works. Under the fourth sub-title, a brief information on the existing arts management education is given and it is further supported by an interview with Dr. Eric Moody, Head of Arts Policy and Management Department at City University, London where one of the most developed arts management education programme is given for training professionals for the market. In the fifth and the sixth sub-titles, questions as to what the artists and spectators feel about arts management. The first part ends with a long interview with Prof. Semra Germaner, Head of Arts History and Archeology Department at Mimar Sinan University, Istanbul on the development of art economics and the history of art sociology. The second part having two sub-titles is mainly about the present situation in Turkish Arts Market. Under the first sub-title, political, economic and social conditions in Turkey are covered where as changing consumer and consumption behaviours, present education system and the promissing situation in arts market are examined. The second sub-title considers the arts and arts management education on which an additional interview with Prof. S.S.Tekcan is provided.
Collections