Tarih boyunca seramik sanatında astarın kullanımı ve Çanakkale yöresi killeri ile perdahlı astar uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bir tesadüf sonucu ateşe düşüp piştiği görülen seramik kaplar, insanoğlu- nun hayatına girmiş, parmağım kullanarak renkli toprakla kabım süslemiş, Eski Tunç Çagı'ında madeni kaplarla yarışıp son derece güzel perdahlı kap kaçaklar yapmış ve Yunan Sanatında doruk noktasına çıkmıştır. Yapılan kapsamlı bir araştırmada, Çanakkale yöresi külerinin seramik astar kili olarak kullanılabilirliği kanıtlanmıştır. Perdahlı astarlar üretmek için başlatılan çalışmada, bu nedenle yine Çanakkale yöresi killeri seçilmiştir. Perdahlı astar deneylerinde kullanılan plakalarda, Anadolu'da yaygın Ana Tanrıça kavramım yansıtan sitilize kadın heykelciği formu seçilmiştir. Astar killeri; idol plakalar üstüne uygulanarak, çeşitli renk ve oranlarda seramik boyalan ve renk veren oksitlerle renklendirilmiş, rengi açılmış ve bir takım aletlerle perdahlanarak, perdahlı astarlar üretilmeye çalışılmıştır. XI ABSTRACT Ceramic wares wich were cooked in fire as a result of mere coincidence, began to be used in man's life and were ornamented with colored soil with the help of his finger, and man produced wares with extremely beautiful gloss which can match those metal wares in Late Bronze Age and had its peak in the Greek Art. In a comprehensive study it was proven that clay from Çanakkale region can be used as ceramic slip clay. Therefore clay from Çanakkale region is chosen in this study which aimed to produce slip with gloss. Stylized woman statuette which reflects the mother goddess concept widespread in Anatolia, is chosen in the plates used in the experiments of slip with gloss. By being applied on idol plates slip clay was given colour with ceramic paint and oxides of different colours and proportion, it lost its colour, it was burnished with certain tools aiming to produce slip with gloss. XII
Collections