Büyük boy körüklü fotoğraf makinesi temel donanım ve kullanım teknikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Büyük boy körüklü fotoğraf makinesi teknolojisi ve kullanım teknikleri konulu tez çalışmasında, birinci bölümde `CAMERA OBSCURA` ve ilk fotoğraf makineleri ile ilgili genel ve kısa bir bilgi sunulmaktadır. Ayrıca monoray körüklü fotoğraf makinelerinin gelişimine öncülük eden düzlem yataklı fotoğraf makinelerinin genel yapıları ve tarihsel süreç içersindeki teknolojik gelişimine de bu bölümde kısaca değinilmiştir.. İkinci bölümde, büyük boy körüklü fotoğraf makinelerinin temel yapısı ele alınmış ve bu başlık altında ön-arka standart, körük yapıları ve tiplerinin işlevleri anlatıldıktan sonra objektif ve obturator yapılarına değinilmiş, net görüntü dairesi çapı ve hareket genişliği konusu işlenmiştir. Bu bölümde son olarak film taşıyıcıları konusu incelenmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise, büyük boy körüklü fotoğraf makinelerinin temel hareket özellikleri ve bu hareketlerin perspektif ve biçime olan etkisi uygulamalarla ele alındıktan sonra alan derinliği kontrolü konusuna geçilmiş, bu bağlamda konu derinliği, Scheimpflug düzleminin seçimi, kritik netlik-diyafram-alan derinliği ilişkisi incelenmiş ve bu konu ile uygulamalara yer verilmiştir. Bu bölümde ayrıca Scheimpflug kuralının ve kritik netliğin uygulanışına yardımcı kamera sistemleri ve kullanılış biçimlerine de değinilmiştir. Son olarak, pozlandırma ve ışık ölçümünde yardımcı gereçler anlatılmış ve körük faktörünün hesaplanması konusu ele alınmıştır. iv SUMMARY In the first section of my thesis concerning the technology of view camera and its operation techniques, some general and short information about `Camera OBSCURA` and primary view cameras has been presented. In addition, basic structures of collapsible view cameras and their technological development with in the historical period have been explainedbriefy. In the second section, basic structure of view cameras, front - rear standard, types of bellows and their functions have been examined. In the same section, the structures of lens and shutter, circle of confusion and width of movement and finally film holders have been dealt. In the last section, features of basic movements of view cameras and the effect of these movements on the perspective and form have been applied. Then, theme of depth of field control has been examined. In this context, depth of subject, choasing scheimpflug plane, reletionship betwen critical focus, diaphragm and depth of field have been studied and some applications have been done. In addition, camera systems which are subsidiary to the application of Scheimpflug rule and critical focus, and also types of their function have been discussed. Finally, supplies required for exposure and evaluation of light and bellows factor have been explained. v
Collections