Show simple item record

dc.contributor.advisorİnan, Ergin
dc.contributor.authorTan, A. Sevgi
dc.date.accessioned2020-12-30T07:40:16Z
dc.date.available2020-12-30T07:40:16Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490040
dc.description.abstractÖZET Geleneksel sanatta görülen, sanatçı izleyici ayranını kaldırmanın ilk adımını, 20.yy. başında 'her nesnenin sanat eseri' olduğunu söyleyen Marcel Duchamp atmıştı. İkinci dünya savaşından sonra ise, işitsel sanatçı John Cage, temel aldığı özgürlük ve raslamsallık kriterleriyle, izleyiciyi, etrafındaki dünyadan yaşamdan haberdar etme, yapıtın içine sokma amacıyla ortaya koymuş olduğu 'sessizlik' önerisiyle, duyulabilen tüm fenomenlerin müzik sayılabileceğini belirterek, yaşamı-sanat olarak gördüğünü belirtmiştir. 'Her insanın yaratıcı ve sanatçı' olduğunu, 'herşeyin, sanattan türeyip yönlendirebileceğini' söyleyen, görsel sanatçı Joseph Beuys'un; bütün insan aktivitelerine, sanatsal yaklaşımla bakılması ve giderek topluma nüfuz etmesinin sağlanmasıyla, sanat ile yaşantı arasındaki bağlantının geliştirebileceğini ortaya koymasıyla birlikte; işitsellik ve görselliğin düşünsel anlamda birleşerek, tümel sanat anlayışını ortaya çıkardığı görülmektedir. Böylece her sanatsal eylem, varoluşla ilgili olup, bir işaret olarak yapıta girer ve yaşam akşındaki bir örtüyü kaldırır. Bundan dolayı herkes sanatçı olarak yapıt içine girmeli, düşünmeli, yaşama ve doğaya 'kendisinin sanatçısı' olarak bakmasını bilmelidir. Cage ve Beuys'un, sanat yapmadan da ona sahip olunabileceği, herkesin, sadece düşünce tarzını değiştirmesiyle buna ulaşabileceğini ve kendisinin sanatçısı olabileceğini ortaya koymasıyla, özellikle 1960'lann genel sanat anlayışı haline gelen 'yaşamı sanat olarak görme' felsefelerine temel olacak düşüncelerinin araştırıldığı bu çalışmanın amacı Bertol Brecht'in 'Tüm sanatlar, sanatların en büyüğü olan yaşam sanatına katkıda bulunur ' sözünde yer bulmaktadır. VIII
dc.description.abstractABSTRACT The first step to eliminate the distinction between the artist and spectator was taken by Marcel Duchamp, who argued that every object was a piece of art in the early 20 th century. After the second World War, using the criteria at freedoom and randomness, John Cage, an audial artist expressed that life itself is a form of art, since he put farward that silence and all the other noises, which informed the spetator of the surrounding environment and life, thus involving them in art, could be considered as music. Similarly, Joseph Beuys, a-visual artist expressed that every individual was creative, and thus an artist. İn his opinion, everything was derived from art, and could be shaped as a piece of art. Also, he argued that all human activities could be viewed with and artistic approach, and that the relationship between art and life could be improved by having art penetrate the society. As a result, the audial and visual dimensions of art merged, forming an understanding of combined art. İn condision, every artistic activity, being related to existance, shows itself as part of art, and removes a cover on the flow of life. Therefore, every individual, thinking as an artist, should put himself/herself into art, and should learn to look at life and nature with an artistic eye. Cage and Beuys both expressed that art could be reached without performing traditional art. This could be achieved by just modiyfying the way of thinking as everybody is an artist of himself or herself. The philosophy of viewing life as a form of art has been a common understanding of art especially since the 1960s. The purpose of my studies on his philosophy has been expressed in 'All kinds of art contribute to the art of living, which is the greatest art' by Bertol Brecht. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÇağdaş sanatta işitsellik ve görsellik bütünlüğünde John Cage ve Joseph Beuys
dc.title.alternativeAudial and visual dimension of contemporary art John Cage and Joseph Beuys
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBeuys, Joseph
dc.subject.ytmCage, John
dc.subject.ytmVisuality
dc.subject.ytmAudial
dc.subject.ytmArt trends
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmInteraction
dc.identifier.yokid74116
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid74116
dc.description.pages204
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess