Mimari fotoğraf
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sabırlı çalışma, eğitilmiş gözlem kabiliyeti, yeterli teknik bilgi ve donanım, bir yapının film karesi üzerine aktarılabilmesi için gerekli olan ilk ih tiyaçlardır. Mükemmeliyetçi bir sanat biçimi olarak mimari fotoğrafçılık, o- nu uygulayacak sabır ve en iyi şekilde işleyecek metodik bir çalışmayı ge rektirir. Bunlarla birlikte estetiğin, doğal ışığın potansiyelinin ve etkilerinin bilinçli bir şekilde anlaşılıp kullanılması lazımdır. Mimari fotoğrafçılık, temelde yapının plastik öğelerinin ve fonsiyonlarının keşfiyle ve incelenmesiyle başlar. Bununla birlikte doğru bakış açısı, doğru ışıklandırma, doğru fotoğraf makinası ve uygun odak uzaklıklı ob jektif seçimi ile gerekli yardımcı malzemeyi de gerektirir. Bir mimari fotoğraf çekiminde, teknik malzemenin önemi de çok büyüktür. Her uzmanlık dalında olduğu gibi mimari fotoğrafçılıkta da konuya uygun malzeme, adeta fotoğrafçının en büyük silahıdır. Bir manzara ya da bir hatıra fotoğrafı için, basit vizörlü bir kompakt fotoğraf makinesi yeterli olabilir. Ama mimari fotoğrafçılık için özel ekipman lazımdır. Aynı zamanda, bir mimari fotoğraf çekiminde ışığın üstlendiği görev asla küçük görülmemelidir. Birçok plastik öğeyi bünyesinde barındıran bir yapıyı, optik yardımıyla görüntülemek için yapının güneşe göre pozisyo nunun değerlendirilmesi, dolayısıyla ışığın kontrol altında tutulması gere kir. Doğal ışığın davranışını anlamak, başlı başına bir bilimdir ve mimari fotoğraf için herşeyden önemlidir. İnsanın aktif olarak kontrol edemediği doğal ışıkla çalışırken, kabul edilebilir sonuçlar elde etmede sıklıkla hayal kırıklığına uğranır. Özetle mimari fotoğraf, sadece rasyonel düşünce ve estetikle başa rılamaz. Bunların yanında kesinlikle yeterli malzeme ve ışığı iyi okuya bilme yeteneği de gerektirir. VI Forbearing study, refined observation, sufficent techinical knowledge aid equipment are the preliminary necessities to reproduce an image of struc- tere on the film plane. As a perfectionist art form, the architectural photo graphy requires patience and a systematic study to implement it In addi tion, it is required to understand with consciousness, the aesthetics and the patentials of the natural light and its effects. Architectural photography begins with realizing the plastic forms and functions of the structure and observing them, it also requires the deter mination of the exact viewing point, light and the choise of the right came ra and appropriate focal lenghtwith the required accessories. in a architectural photography field work, the importance of the technical equipment is unavoidable. As in any other specializing job, the suitable equipment for the work being considere, is the means for the architectural photographer, it is sufficent for a landscape or family portraits to use a handheld point and shoot camera. But what architectural photography seeks is for beyond this :The use of special eqipment in an architectural photographical study, the function of the light can not be overseen. To reproduce a structure that has many three dimensional features with the aid of an optical system, one must determine the posi tion of the structure to the sun and endeavaur to control the light in the best way he can. Understanding the behaviour of natural light is a sci ence itself and most important for the architectural photography. One. most often faces disappointment in acquiring aggreable results when working with the natural light, what man can not control. To sum up, architectural photography can not be achieved only with ra tional thinking and the sense of aestheties. it also sufficient equipment and a sense of determing light VII
Collections