Siyah/beyaz karanlık oda teknikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-IV- ÖZET: İnsan doğasında olan yaratma gücünün, ilerleyen teknoloji ve bilimsel şartlarla birleştiği zaman yarattığı oluşumlar, tezimin ana konusu olan Siyah/Beyaz Karanlık Oda Teknikleri' nin de alt yapısını oluşturmaktadır. Fotoğrafın bulunuş aşamasından başlayan, birer bilinmezlik içindeki fiziksel ve kimyasal etkiler, artık günümüzde yaşamın akışı içinde kendine bir yer bulmuştur. Artık bu olağan bulduğumuz etkiler, şimdi ise insan beyninin olabildiğince sınırsızlığına sunulmaktadır. Bu bağlamda, konu aşağıdaki planlama şeklinde ele alınmıştır.. İlk bölümde, fotoğraf sanatının kalbinin attığı yer, karanlık oda, tüm yapısal özellikleriyle ele alınmıştır.. İkinci bölümde, önce bir baskının nasıl yapılacağının bilinmesinin, tekniklerin kavranmasında daha iyi olacağı inancı ile; baskı aşamasında kullanılan malzemelerden, iyi bir baskının nasıl yapılacağına kadar kısaca gözden geçirilmiştir.. Üçüncü bölüm, insanların hataları bilirlerse, daha doğru üreteceği düşüncesiyle ` Hatalar ` başlığı altında ele alınmıştır. Siyah/Beyaz filmlerdeki ve baskılardaki hatalar; hataların tanımı, sebebi ve giderilmesi başlıkları altında bir çizelge halinde sunulmuştur.. Dördüncü bölüm, tamamen Siyah/Beyaz Karanlık Oda Teknikleri' ne ayrılmıştır. Bu bölümü de tekniklerin işleyiş özellikleri açısından alt gruplara ayırarak işlenmiştir. Fotogramlar, Kimyasal Etki Teknikleri, Baskı Aşamasında Yapılan Teknikler, Fiziksel Etki Teknikleri, Tire ( Lith ) Film ile Yapılan Teknikler, Baskı Sonrası Yapılan Teknikler. Bütün bu konular; Fotoğraflar, Şekiller ve Tablolar ile desteklenerek, özellikle fotoğraf sanatına gönül verenlere bir rehber olması amacıyla hazırlanmıştır. Çünkü teknikler sadece birer araçtır. Benim ise buradaki amacım, bütün bu araçları biraraya getirerek, İnsanların yaratma güçlerini motive etmelerine yardıma olmaktır.
Collections