Tütünün insan sağlığı üzerindeki etkilerinin seramik dili ile yorumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1492 yılında Kristof Kolomb'un Amerika'yı keşfetmesiyle beraber Amerika kıtasındaki yerlilerin tütün içtiğini görür. O tarihten itibaren ortalama 500 yıl içinde tütün tüm dünyaya yayılır. Tütün kullanılırken sigara, puro, nargile ve lüle gibi biçimler ve yardımcı malzemelerle içilmiştir. Teknolojinin tütün kullanımına ve tüketimine yönelik gelişimi karşısında tütün mamullerine ulaşmak kolaylaşmış ve dünyada iyi bir pazar oluşturmuştur. Tütün mamullerinin ambalajlarındaki şıklık, çekicilik ve her an her yerde bulunabilir olması tüketimini kolaylaştırmıştır. Genellikle üçüncü dünya ülkelerinin siyasi ve ekonomik istikrarsızlığının kendi vatandaşlarına yansıması, bu ülkelerde tütün tüketimini hızlandırmış ve sigara şirketleri için iyi bir pazara dönüşmüştür. Tütünün insan sağlığına etkileri ve çevresine verdiği zarardan dolayı tarihinde sayısız yasaklamalara maruz kalmıştır. Ancak bağımlılık yaptığı için tütün kullanımı hiç bir zaman engellenememiştir. Tütünün insan sağlığına etkilerinin bu çalışma kapsamında bakıldığında en önemli etkisi görülmüştür ki, insanın dış görüntüsüne ve zihnine yapmış olduğu deformasyondur.VI Bu çalışmada, seramik sanatının geleneksel sürecinin oluşturduğu kaçınılmaz sonun biçimlerini reddederek, seramik sanatının kendi merkezinden fırlayan bir hareket ile bir `dil` arayışına girilmiştir. Tütün konusu; seramik dili ile oluşturulan biçim, estetik kaygılarla ve performans sanatının kimliği ile yan yanalık sentezi içinde ortak bir `dil` çözümlemesi sonunda ritmi, hareketi ve boyutuyla yeni bir `dil` arayışının başlangıcına varılmıştır. Bu `iş`in sunumunda Seramik Bölümü, Artistik öğrencisi olmama rağmen nesnel olarak `seramik iş yoktur; fakat seramik malzemenin hammaddesi olan kile nitelik kazandırarak artistik amaç için kullanmış ve artistik seramikte var olmamı desteklemiştir`. Süreç içerisinde, kullandığımız malzemenin adını taşımaktan ziyade `malzeme` ile beraber iç içe yaşamanın ve söz konusu alış-verişin yaratıcılığımı genişleteceğine ve boyutları aşmak için sınır kalmayacağını vurgulanmak istenmiştir. As Colombus discovered the continent, people on the cruise met with tobacco products for the first time in their lives. The natives on the discovered Islands of Central America were all using tobacco products, on many different ways. From the very first acquaintance up to present it has been around 500 years and people widely smoking tobacco products. Smoking tobacco products come in various ways to human life such as, water pipes, cigars, tobacco pipes or etc.. As the technology developes globally, consuming tobacco products are becoming more easy to reach, buy and consume. Therefore the tobacco market has become the most demanding market of all times. The obvious unstediness of third world countries has reflected the consequences upon their fellow citizens. By accelerating tobacco production and consumption, third world countries always remain as a `good market point` for tobacco cartels. At the present time and in history, tobacco products encountered many prohibitions, just because of the damage that it gives to human structure. But oppose to this no-smoking campaings, it has always been impossible to stop consuming and producting tobacco products because it is addictive.VIII For my opinion the main damage of smoking starts at the brain. It destroys the outlook, the deformation of human structure by beginning from the most important part of it. By refusing the conclusion of traditional ceramic art and conception, my search is a search of a movement which spurts out from the center of the art itself. This search of a new language or `testimony` is constructed upon the traditional ceramics but ends up on a different path by colliding with performing arts and aesthetic anxiety By performing my `work`; although being a ceramics department student, there are no objective ceramic work as it is to be observed in traditional ways. The main frame of the work and the performance is to emphasize both mud and aesthetics comes together on ceramics realm but to express different form of expositions.
Collections