Selçuklu sanatında `matematik görsellik`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖfcET Tez kapsamı; soyut sanatın bütünselliği içinde Selçuklu'daki soyutlayıcı ve sentezleyici sanatın matematikle temellenen sınırlarım çiziyor. Bu tez kısaca; Selçuklu'nun ortaya koyduğu sanatın temelinin `geometriye`dayandığını gösteren bir analiz olarak tanımlanabilir. İlk adımda Antik Çağ düşün yaşamından doğan `düşünceyi sistemleştirme` olgusu içinde matematiğin payı ortaya kondu. Matematik ve estetik ilişkisinin irdelenmesi de önemliydi. Bilim, sanat ve felsefenin birbirleriyle koşut gelişimleri sonucunda varılan modern dönem `Soyut Sanaf'taki ifadeye yansıma biçimi matematiktir. Bir Türk- Islam sanatı sentezi Selçuklu da `soyut dünyasını` ortaya koyarken inanç ve düşünce yaşamım matematikle ifade eder. Ortaya koymaya çalıştığım `matematik ve estetik` ilişkisi; Selçuklu sanatında çizgilerin oyunu ve geometri şeklinde ortaya konur.Sistemin bütünlüğü, arkasında dinin ve düşünce yapısının enerjisini saklamaktadır. SUMMARY The context of the thesis in summary, determines the borderline of the abstracting and symthetisizing Seljuks Art in the wholiness of abstract art. In other words, it can be considered an analyse that proves that the abstract art of the Seljuks basically depends on geometry. The first step is to determine the role of mathematics in `systematizing the intellect` that is born from the antique philosophy life. Mathematics is the definition of the modern abstract and created by the interdiciplinary improvement of science, art and philosophy. A synthesis of Turkish-Islamic art in the Seljuks forms `its abstract world` while explains its religious and philosophical world by mathematics.
Collections