Heykel`de anlam
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Heykel' de Anlam` konulu bu çalışmamızda, plastik sanatlar alanında heykel'in anlam sorunu, göstergebilimsel bir yaklaşımla tarihsel dönem sıralaması göz önüne alınmadan, dört ana başlıkta incelenmeye çalışılmıştır. Ancak doğayı birebir yansılamayı amaçlayan mimetik sanat bu çalışmanın konusu dışında tutulmuştur. İki bölümden oluşan çalışmamızın kapsamı içinde birinci bölümde anlamın tanımı- göstergebilim' in tanımı-, göstergebilim açısından anlam ve sanat yapıtında anlam, ikinci bölümde ise göstergebilim- sanat yapıtı ve anlam ilişkileri, bu çerçeve içinde simgesel sanat- temsili sanat- soyut sanat ve non- objective sanat yapıtları, heykel' de anlam ve yorumun diğer sanat dalları ile farklılığı incelenmiştir. Ayrıca heykel sanatında anlam sorununu bu bölümler bağlamında ele alırken örnek olarak seçilen sanatçılar, tarihsel sıralamaya uygun olarak veya belirli sanat akımlarının öncüleri olmaları nedeniyle değil, belirlediğimiz bölümlere kanımızca en uygun örnek teşkil etmeleri nedeniyle seçilmişlerdir.II Sonuç bölümünde ise günümüzde sanata ilişkin her türlü tabu, kural ve kalıpların kökünden sarsıldığı, bu nedenle de sanat yapıtlarını anlamlandırmanın tek yönlü bakış açıları ile mümkün olmadığı, hatta anlam' in çok anlamlılığa dönüşerek, sanata ilişkin her türlü tepkisel yaklaşımın günümüz sanatının sınırlarını kaldırdığı incelenmeye çalışılmıştır. Ill RESUME Dans ce travail qui a pour sujet `le sens en sculpture` le probleme de sens de la sculpture dans le domaine des arts plastiques a ete essaye d'etre analyse semiologiquement, sous quatre titreş principales, sans prendre en consideration l'ordre chronologique. Mais l'art mimetique qui a 1' intention de refleter iden-tiquement la nature, est tenu a l'ecart de ce travail. Dans le contenu de notre travail se composant de deux partitions, premierement, la description du sens -la description de la semiologie- le sens et le sens dans l'oeuvre d' art d'apres la semiologie; deuxiemement, `La semiologie-1' oeuvre d'art et les liaisons de sens`,et dans ce cadre les oeuvres d'art symbolique, d'art representatif, d'art abstrait,et non-objectif, la difference de sens et de 1' inter pretation en sculpture par rapport aux autres branches d'art sont analyses. En plus, les artistes select ionnes comme exemple sont choisis non parce qu' ils conviennent a l'ordre chronologique ou qu'ils sont les precurseurs de certains courants d'art, mais parcequ' ils formes les meilleurs exemples d' apres nous aux partitions que nous avons determinees.IV Enfin, dans la conclusion nous avons essaye d' analyser et de prouver que tous les lois,tabous et cadres comcernant l'art actuel, sont ebranles, et que c'est pour cette raison qu'il est impossible de donner un sens aux oeuvres d'un point de vue limite, meme que le sens, se transformant a un polysens, ces differents interpretations pour l'art ont fait disparraitre les limites de l'art d' au jourd'hui.
Collections