Sinema ve şiir `dörtlük` [Film (VHS video kaset)]
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, film değerlendirmelerinden günlük konuşmalara kadar uzanan bir alanda karşımıza çıkan `şiirsellik` kavramını irdelemeyi amaçladım. Bütün müphemliğine rağmen şiirsellik sözü aslında tarif edilemeyen durum ve hislere ilişkin bir ifade arandığında kullanılmaktadır. Çalışma şiirsel düşünceye şiiirsel algının analizinin yönelttiği çok disiplinli bir alana açılmaktadır. Bu yaklaşım içerisinde dil, düşünce ve imge alanlarında yoğunlaşılmıştır. Sonuç olarak şiirsel düşüncenin ürettiği, ideolojik olarak henüz kodlanmamış imgenin sinemada kendi üretken mekanını bulacağını önermekteyim. in SUMMARY I aim to study the concept of `poetical` in film criticisim which remains to ambiguous. Although the term has ambiguity, the utterance of poetical refers something does not find its way to be vocalized. I argue that an analysis of poetical perception and poetical thought requires a multi-disciplinary approach. By using this approach I focus on the areas of the language, thinking and the image, in conclusion, I suggest that the ideologically uncoded image, which is produced by the poetical thought can find its productive space in cinema. IV
Collections