Osman Hamdi Bey`in resim sanatında portre tarzı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Osmanlı Devleti'nin son dönemi Türk resim sanatının başlangıç yıllarına rastgelen bir devirde yaşamış olan Osman Hamdi Bey resim alanında adından söz ettiren nadir sanatçılardan biridir. Onun eşsiz bir sanatçı olması sadece resim alanına yapmış olduğu katkılardan dolayı değil çok yönlü bir sanatçı olmasından kaynaklıdır. Türk resmine figürlü kompozisyonu getiren biri olarak Hamdi Bey'in portreleri Oryantalist bir akımın temsilcisi sıfatıyla gerek kurgu, gerekse plastik değerler açısından eşsiz bir tattadır. Osmanlı Devleti'nin ilk ve tek oryantalist ressamı olan Osman Hamdi'nin portreleri/figüratif resimleri sanatsal açıdan incelendiği bu çalışma kaynak kitaplar, sempozyum bildirileri ve araştırma eserleri ile internet kaynaklarından yararlanılarak hazırlanmıştır. Sanatçının manzara resimleri ve peyzaj yönü ağırlıklı insan figürlü tabloları amaç dışı olduğundan bu tarz tablolar incelenmemiştir.Yapılan bu çalışmada Osman Hamdi'nin portreleri incelenerek portre tarzı hakkında analiz yapılmış, yerli ve yabancı ressamlar arasındaki yeri tabloları yönüyle değerlendirilmiştir. Sonuç olarak Osman Hamdi yapmış olduğu resimlerde gerek kullanmış olduğu fotomontaj tekniği, gerek Oryantalist renklerin hâkim olduğu konularla yapılmış tabloları, gerekse tablolarında kullanmış olduğu kendi portresi ile tabloları arasında hem bir bağ kurmuş hem de farklı bir tarz meydana getirmiştir. Mr. Osman Hamdi who knows a famous painter, was lived last period of Ottoman Empire. He was not only contribution to paint, but also he had entellectual character. Mr. Hamdi who represented of Oriantalizm, met to Turkısh paint with figurative composition.In this work that Mr. Hamdi was first and only Orientalist painter of Ottoman Empire, was prepared with by used sources about paint and Mr. Hamdi, symposlum articles, research boks and electronic sources. But, his paint of scenies and paints of human figure that is most interested in landscape, was not used by us.In this work was considered to Mr. Hamdi's portraits anda than made analysed his portrait style, after that compared with native and foreign painter's style of portrait.As a result of this work we see that Mr Hamdi related with his paints both by used photomontage style and by used Orientalizm's colours and by used himself portraits.Key Words: Portrait Style, Figurative Paint, Orientalizm, Ottoman Art Paint.
Collections