Dijital grafik nedir? felsefesi, uygulama alanları, teknikleri, eğitimi ve geleceği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Insanlığın başlangıcından bu yana en önemli şey bilgi ve bunun kayıt edilmesi oldu. Geçen bunca yıl boyunca insanoğlu bir çok teknik kullandı ve bunun en önemlisi yazmaktı. Ancak ilerleyen teknolojik gelişmeler hayatımıza ilk olarak telefon ve faks ile girdi. 80'li yıllarda üretilen kişisel bilgisayarlar kullanıma sunuldu. 80'lerin sonu ve 90'ların başında ise gelişen üretim teknikleri ile hemen hemen tüm firma ve kişiler bu elektronik cihazlara sahip olmaya başladı. Kullanıcıların elektronik cihazlarla olan etkileşimleri ve hayatlarının içerisinde yarattıkları kolaylıklar arttıkça yeni standartlar ve kurallar oluşmaya başladı. Ancak bu standart ve kurallar, teknolojinin hızla ilerlemesi ile çok çabuk eskimeye ve kullanım amaçlarının dışında kalmaya başladılar. Yapılan yenilikler ile teknoloji yaşamın her noktasında kendini göstererek yeni üretim teknikleri, yeni ürünler ve yeni mecralar sunmaya başladı. Bu mecralardan en önemlileri ise tarihsel gelişimlerine göre gazete, radyo, televizyon vb. Kitle iletişim araçları oldu. Bu kitle iletişim araçlarına son olarak, tüm dünya geneline yayılan ve özellikle son 10 senedir yoğun bir şekilde kullanılmaya başlayan internet eklendi. Internet insanlara her türlü konuda inanılmaz bir bilgi alabilme özgürlüğü ve şansı getirdi. Ve böylelikle iletişim pazarında yoğun bir rekabet yaşanmaya başladı. Çünkü 1995 yılında internet kullanıcı sayısı 10 milyonken bu sayı günümüzde 350 milyona ulaştı. İletişim sektörü ve teknoloji uzmanlarına göre bu sayının 2005 yılında 1 milyar kullanıcı sayısına ulaşması bekleniyor. Bu yoğun kullanım talebi ve potansiyeli doğrultusunda internet tüm sektörleri doğrudan etkileyen bir noktaya ulaştı. İnternet genelinde kullanılan bilgi verme ve alma özelliği kurumsal ve kişisel kullanıcılar tarafından hem ticari anlamda, hemde akademik anlamda kullanılmaya başlandı. Bu kullanım kriterleri internet mecrasını dünyanın en önemli kitle iletişim noktasına taşıyarak, rekabetin en üst noktaya ulaşmasını sağladı. Rekabetin artması ile de internetin standartları teknik, görsel ve içerik anlamında sorgulanmaya başladı.Standartların kullanıcıların keyif, beğeni ve eğitim seviyesi ile doğrudan ilişkili olması, farklı kullanıcı standartlarını ve internet üzerinden bilgi aktarımı yapacak olan kurumsal, bireysel ve akademik platformlarında bu noktalara maksimum özen göstermesi gerekliliğini getirdi. İnternet üzerinden bilgi aktarımının maliyet ve erişilebilirlik açısından diğer mecralara göre düşük olması, bilgi veren kaynak sayılarının artışını gündeme getirdi. Bu artış ise beraberinde diğerleri arasından sıyrılabilme ve daha çok kullanıcı tarafından ziyaret edilebilme isteklerini doğurdu. Son 10 sene içerisinde her açıdan internet mecrasından olan kurum ve bireyler, kalite standartlarının belirlenmesinin ve kullanılmasının ne kadar önemli olduğu konusunda birleştiler. Böylelikle internet üzerinde yer almak ne kadar kolay olsada, kullanıcılar tarafından farkedilebilmek ve kalıcı olmak adına, bu mecranın değerleri, teknikleri, kriterleri ve standartları belirlenmeye çalışılarak ortak bir platform oluşturulmaya çalışıldı. Bu ortak platform bugüne kadar kullanılmış olan iletişim mecraları için oluşturulan kaynaklardan beslenerek, kendi kurallarını yarattı ve günümüzde internet üretim kriterlerini ve bilgilerini ortaya çıkardı.
Collections