Anahtarların peşinde
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Ressam Hasan KAVRUK'un yaşantısından bir kesit gibi görünmesine karşın aslında belli ölçüde bir dramatik öykü çerçevesinde; onun bütün yaşamını gerek hanımı Nazan KAVRUK ile sohbetinde gerekse yansıtılan dokümanlar çevresinde; KAVRUK'un bir yapıtını oluşturması da öyküye koşut şekilde eklenmiştir. Bu unsurlara ilaveten Hasan KAVRUK'un kuruluşunda bulunduğu ve uzun yıllar, isminin değişmesine kadar öğretim üyeliğinde bulunduğu eski adıyla Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksekokulu günümüzdeki adıyla ise Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi' ndeki bir sınıfta ressamlar Mustafa PLEVNELİ ve Erol ETİ'nin yanısıra genç öğrencilerle geçirdiği ve onlarla hem ders hem de sohbet ile içice geçmiş bir zaman dilimi görüntülenerek bu zaman dilimi yukarıda sözü geçen ve değişik zamanlarda gerçekleştiği öngörülen Nazan ve Hasan KAVRUK sohbeti ve Hasan KAVRUK'un bir yapıtını oluşturması ile birbirlerine paralel biçimde kurgulanmıştır. Başlangıcında; Hasan KAVRUK'un 1990 yılında açmış olduğu bir sergi dolayısıyla Türkiye Radyo Ve Televizyon Kurumu tarafından hazırlanan bir programdan bir bölüm ve sonrasında 1998 yılında Ressam Adnan ÇÖKER ile yaptığı bir söyleşiden alınmış kısa bir bölüm ile önce; sanatçının daha sonraki bölümlerde sakınacağım üzere; ona dışarıdan bir bakış getiren, örneklerine pekçok zaman rastlanılan, tanıtma özelliğini aşmayan yapıda hazırlanmış kayıtlar ile yapılan başlangıcın ardından herkesin tanımadığı Hasan KAVRUK'un, dramatik bir yapının da yardımı ile oluşturulmuş öyküsü beyazperdeye aktarılmıştır. VI SUMMARY Although this film seems like a slice of Hasan KAVRUK's life, actually it is a dramatic description of his life projected by his conversations with his wife Nazan KAVRUK, some conversations with his fellow painters and with young art students, some photographs from his family album, the photographs and slides of his paintings along with his actual painting. At the beginning, recordings from a Turkish Radio & Television programme shot in 1990 at an exhibition of Hasan Kavruk and an interview with painter Adnan Çöker re shown to give the audience an external perspective, then the dramatic story of Hasan Kavruk starts to really introduce the artist from an insider's view. VII
Collections