20. yüzyıl sanat akımlarında protest tavırların grafik tasarıma yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada 20. yüzyılın başında ortaya çıkmış sanat akımlarındaki protest tavırlar ve bu tavırların yakın zamandaki diğer sanat hareketlerinden Pop Art' a, alt kültürün görsel söylemi olarak ortaya çıkan Graffiti 'ye ve tüm bunların yansımalarının grafik tasarım dünyasındaki etkileri incelenmiştir. Bu inceleme temel olarak iki bölümden oluşur. Birincisi 20.yüzyılın başında başlayan Fovizm, Alman Ekspresyonizmi ve daha sonra birbirini takip eden Fütürizm, Dadaizm, Rus Konstrüktivizmi, hızla dünyaya yayılmış olan Ekspresyonizm ve Sürrealizm' dir. Bu akımların ortaya çıkış nedenleri, kendi söylemlerini yaymak için ürettikleri grafik tasarım ürünleri ve sanat işleri üzerinden açıklanmıştır. Grafik tasarım dünyasına getirdikleri yenilikler üzerinde durulmuştur. * İkinci bölümde ise, Pop Art sanat hareketi, seri üretim dünyası ve tüketim kültürüyle kurduğu yakın ilişkiler sonucu grafik tasarım ürünleriyle olan ilişkileri ele alınmış ve grafik dünyasına dışarıdan bakan bir akım olarak grafik tasarımın görsel dil oluşum sürecindeki etkileri incelenmiştir. Alt kültürün görsel söylemi olan graffitinin oluşturduğu anonim dilin grafik tasarım dünyasına içerik ve biçim olarak yansımaları üzerinde durulmuştur. Son olarak da yalan zamanda ortaya çıkan Colors dergisi ve bir tasarımcı olan David Carson ve bir grubun ürünü olan Emigre dergisinin hızla gelişen teknoloji dünyası karşısındaki tavırları, dergiler ve diğer grafik tasarım ürünleri üzerinden incelenmiştir. SUMMARY This study explores the protest art movements of the early 20th century, Pop Art, Graffiti and their influence the visual language of graphic design world. This relationship between the art movements and graphic design is examined in two parts. The first part investigates the formation and the spread of Fovism, German Expressionism, Futurism, Dadaism, Russian Contsructivism, Expressionism and Surrealism within the context of social and economic dynamics. By focusing on graphic works designed to announce their manifest, this section discusses how these movements emerged andthe ways in which they influenced graphic design language. The second part examines Pop Art in the context of the consumer society of the 60'swith an emphasis on its relations to the graphic design of consumption goods. Then, it discusses how the anonyms language of `Graffiti`, the underground's visual communication, influenced the form and the content of graphic design. The last section investigates developments in the recent design world, such as Colors and Emigre magazines and works of David Carson; and their interaction with new technologies. VI
Collections