Pişmiş toprak kuklalar ve kişisel uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu tez çalışmasında, antik dönem pişmiş toprak kukla bebeklerin çocuk ve kadın yaşantısındaki yeri, önemi ve toplumların gelişiminde üstlendiği eğitici roller araştırma konusu olarak seçilmiştir. Tezde antik çağdan günümüze sosyal açıdan oyuncak kavramı irdelenmiş, gerçek ve manevi yaşamın içinde kukla bebeklerin yeri araştırılmıştır. İçinde simgesel anlamlan da barındıran kukla bebeklerin tarihi gelişimleri izlenerek hiçbir zaman yalnızca bir oyuncak özelliği taşımayan bu kukla bebeklerin görüntüerinin ardındaki kavramlar aktarılmıştır. Ticaret sahnesinde bir meta olarak görülen kukla bebeklerin üretim teknikleri ve kullanılan malzemelerinin toplumların ekonomik açıdan gelişmesi ile birlikte gösterdikleri değişimler saptanmıştır. Son olarak günümüz kuklaları, tarihi ve bölgesel açıdan değerlendirilmiş kukla tiyatrolarında sergilenen oyunlar, kukla çeşitleri ve oynatma teknikleri açıklanmıştır. Orta Çağ' dan günümüze kadar gelişimi izlenen kukla tiyatroculuğunun kaynağına bakıldığında antik dönem kukla bebeklerin zaman içinde bir yansıması olduğu gözlemlenmiştir. Yapılan uygulama çalışmasında ise, antik dönem pişmiş toprak kukla bebekler alegorik biçimde işlenmiş, özgürlük ve bireysellik kavramlarının toplumsal yaşamda ne derece var olabileceği sorgulanmıştır. SUMMARY In this thesis statement, the ancient period terrakotta puppets' place and importance on childrens' and women's lives and their educational roles during the development of societies is chosen as the research subject. In the statement, the toy concept is examined from the social point of view, the place of puppets in real and moral life is searched from the ancient period until today. Not only being particularly a toy kind but also carrying the symbolic meanings in themselves, the concept behind the puppet's appereances are mentioned and their historical development is examined. As they are perceived as merchandise (good) in the commercial scene, puppet's production techniques and used metarials, connection with the economic development of societies and their changes are determined. Finally, today's puppets are appraised hictorical and regional vise, theatrical puppet plays, puppet kinds and their playing performance are explained. While examining the origin of the development of puppet theatres from the Middle Ages until today, it is understood that the ancient period puppets' are seen as their reflection in time. The practical works that are held shows the ancient period terrakotta puppets are processed alegorically, to what level freedom and individualism consepts exist in society are questioned. VI
Collections