Marka oluşturmanın tüketici davranışı ve tasarım üzerindeki belirleyici rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Marka - Tüketici - Tasarım bağlantısının incelendiği, markanın tüketicinin satın alma davranışı ve tasarıma etkisinin araştırıldığı bu tezde üç konu ayrı ayrı incelenmiştir: 1. Bölümde, tüketici kavramı açıklanmış ve sonra tüketim toplumu içinde yaşayan tüketicinin davranışına etki eden psikolojik, sosyal ve kültürel etkiler incelenmiştir. 2. Bölüme marka kavramının incelenmesiyle başlanmış, marka kimliği, marka konumlandırma, marka kişiliği ve marka adı kavramları incelenmiş, markanın kurum ve ürün ile ilişkisi ele alınmıştır. Daha sonra markanın tüketici davranışı ile ilişkisi, tüketicinin satın alma süreci ile birlikte incelenilerek ele alınmıştır. Bölümün sonunda ise marka yaratmanın gereksinimi ortaya konulmuş, marka yaratma stratejileri, dünyada ve Türkiye'de marka anlayışı incelenmiştir. 3. Bölümde ise, yeni ürün tasarımı kavramı, yeni ürün tasarımında marka ve ürün kimliğinin önemi, tüketicinin etkisi vurgulanmış; ürünün tasarım süreci aşamalarından geçerek tüketiciye ulaşması ve kabul edilmesi incelenmiştir. Marka çatısı altında tasarımı yapılan ürünün, markasının niteliklerini tüketiciye yansıtması gerekliliği vurgulanmış; küresel pazarda tutunmak isteyen kurumların bu noktaya daha çok önem vermeleri gerektiği belirtilmiştir. IV SUMMARY In this thesis the relation among Brand-Consumer-Design is being studied where brand effects on consumer behaviour and industrial design is investigated. Each subject is being studied one by one. In chapter 1, the consumption concept is explained and then psychological, social and cultural effects on consumer behaviour who lives in consumer society are researched. In chapter 2, the brand concept was researched; brand identity, brand positioning, brand personality and brand name concepts where brand-company and brand- product relationships had been studied. Afterwards, brand- consumer behaviour relationship was researched with consumer's buying process at the same time. At the end of the chapter, the neccesity of brand creation was explained where brand creation strategies, understanding of the brand in Turkey and in the World had been researched. In chapter 3, the new product design concept, the importance of brand identity and product identitiy for the new product design were explained. Then design process steps and the product's acceptance by the consumer were researched. There had been emphasized that the product designed under a brand, must bear all attributes of the brand; and companies targeting success and market share in the global market must consider this crucial point. V
Collections