Gündelik yaşamın sanatta kullanımı (1960-2000)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Gündelik Yaşamın Sanatta Kullanımı (1960-2000)` başlıklı bu çalışma, gündelik yaşamın sanat olabileceğini öne sürer. Tezin amacı, sanatın ve gündelik yaşamın hangi kavram ve biçimler etrafında bir bütün oluşturabileceğini ortaya koymaktır. Gündelik yaşamı tanımlayabilmek için toplumun gündelikliği oluşturan değerlerinin bilinmesi gerekir. Tezin sınırlarını belirleyen tarihsel sürecin onyıllara bölünmesiyle dört ana bölüm oluşmuştur. Her bölümde ait olduğu onyıl içerisindeki gündelik yaşamı tammlayacak, sanatın etkileşimlerini ortaya koyacak bilimsel, sosyolojik, felsefi genel durum saptaması yapılmıştır. İlk bölüm, 1960larda Pop Sanat'm gündelik yaşamın nesnelerini kullanarak popüler kültürü üst kültürle karşı karşıya getirmesiyle başlamıştır. Sitüasyonistlerin 68 Hareketi ile, Fluxus'un Felix Guattari'nin 'Üç Ekoloji' kavramıyla bağlantıları ve gündelik yaşamla olan ilişkileri de ilk bölümde incelenmiştir. İkinci bölümde Kavramsal Sanat, Sanat ve Dil, Yoksul Sanat, Yeryüzü Sanatı, Vücut Sanatı ve Feminist Sanat'm gündelik yaşamın içinde nasıl konumlandığı araştırılmıştır. Üçüncü bölümde sanatın değişen merkezleri, sanatçı-sanat kurumu arasındaki ilişkiler ve grafiti sanatı ele alınmıştır. Son bölüme ait dönemde sanatın ve diğer bilimlerin sınırlarının seyrekleşerek birbirlerine sızdığım görüyoruz. Küreselleşmenin sanata yansımaları ve internetin sanal ortamında yaşayan sanatçılar da örneklendirilmiştir. IV SUMMARY This work entitled Usage of Daily Life in Art 1960-2000 defends the idea that daily life can project itself into art, infact it can be regarded as part of art. The aim of thesis is to demonstrate which concepts and shapes can bring art and life together make a whole. In order to define daily life it is necessary to understand the values of daily life in the society. There are for main divisions in the thesis, each encompassing ten-year periods. In each section scientific sosiological and philosohical data which will bring out the influence of daily life into art is dealt with. In the first section Pop Art of the 1960s, using ordinary objects that are part of the daily life; and which projected popular culture aganist more refined, traditional one is examinid. The '68 Situationist movement and relation between Fluxus and Felix Guattari's 'Three Ecologies' concept plus relations with daily life are also taken up in this first section.In the second section the position of Conceptual Art, Art and Language, Arte Povera, Land Art, Body Art and Feminist Art in daily life are researched. In the third one chancing centers of art and Grafitti are taken up. In the fourth (and the last) section we see how the boundaries of art and other branches of science are diminishing and the way they are diffsing with eachother. The reflections of globalism and the artists living in the unreal (imaginary) world of internet are also considered in this section. V
Collections