Tasarım, tasarımcı ve tasarımcının yeni ürün geliştirme sürecindeki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Tasarım kavramının ne olduğunu, tarihsel gelişimini ve tasarımcının yeni ürün geliştirme sürecindeki rolünün araştırıldığı bu tezde konular iki bölümde incelenmiştir. 1. Bölümde, tasarım kavramı, tarihsel gelişiminden itibaren detaylı olarak açıklanmış, endüstriyel tasarımın ne olduğu irdelenmiş ve tasarımcıda olması gereken özelliklerinin yanı sıra tasarımcı olmanın zorluğu ele alınmıştır. Bunun yanında iyi tasarımın ne olduğu, tasarım kriterlerinin ne oldukları ve tasarımda farklılaşmanın ne derecede önemli oldukları araştırılmıştır. 2. Bölümde, Yeni ürün geliştirme süreçleri sırasıyla açıklanmış, yeni ürün geliştirme sürecinin en önemli parçası olarak kabul gören tasarımın, teknoloji ve pazarlama ile bir bütün olduğu anlatılmış, pazarlama-tasarım, araştırma-tasarım, üretim-tasarım kesitlerinin önemine değinilmiştir. Bu bağlamda tasarımcının, disiplinlerin kesişme noktasında kendini net olarak konumlandırabilmesi amaçlanmıştır. Bunun yanında kalite ve tasarım kalitesi kavramları araştırılmış, başarılı bir tasarım için gereken kriterler ortaya konmuştur. Firmaların, piyasada tutunabilmek için tasarıma önem vermeleri gerektiği vurgulanmış ve başarılı olmak için hangi kriterlere sahip olmaları gerektikleri belirtilmiştir. IV SUMMARY In this thesis, the meaning of design, the history of design and the role of the designer in product development is studied. In chapter one, design concept is explained in detail, industrial design is investigated and the difficulties of being a designer is explained together with the designer's features. Moreover, the meaning of exceptional design, the criteria of design and the importance of differentation in design is studied. In chapter two, each new product development process is explained respectively, design, which is accepted as the most important part in product development, as a complementary to marketing and technology is touched on where the importance of marketing - design, R&D - design, production - design is studied. In this regard, the target is to position the designer at the intersection point of all disciplines. Moreover, total quality and design quality is investigated where criteria for a successful design are named. Emphasis of design and criterias are made for companies, which are targeting market share, success and profit in the global markets.
Collections