The effectiveness of an English as an international language (EIL)-oriented general English course: The perspective of a pracademic
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gün geçtikçe yeni kullanımlar ve kullanıcılar edinen İngilizcenin değişen toplum dilbilimsel zemini, şu anki monolitik İngilizce eğitiminin küreselleşen dünyanın ihtiyaçlarını karşılamadaki yeterliliği konusunda pek çok soruya sebebiyet vermektedir. İngiliz veya Amerikan odaklı dil eğitimini sorgulayan pek çok girişim arasından İngilizcenin Uluslararası Dil Olarak Öğretimi (EIL) paradigması bu yeniliğin dil sınıflarına indirgenmesi münasebetiyle özellikle değerlidir. Var olan bu monolitik eğitimin sorgulanması çağrısına bir cevap mahiyetinde olan bu araştırma, çalışma kapsamında hazırlanan 10 haftalık bir EIL odaklı özgün genel İngilizce dersi sınıf uygulamasının, katılımcıların İngilizcenin değişen toplum dilbilimsel gerçekleri konusundaki farkındalıkları, dilsel ve kültürel çeşitlilik konusundaki tutumları ve dil becerileri üzerindeki olası etkilerini ölçmeyi ve bütün öğeleri ile bu sınıf uygulamasını değerlendirmeyi hedeflemektedir. Bu maksatla, 53 hazırlık programı öğrencisi ile bir karma yöntemli çalışma gerçekleştirilmiştir. Muhtemel uygulama çıktılarına yönelik veriler ön-son test ve odak grup mülakatları ile toplanırken, uygulama geriye dönük mülakatlar, haftalık katılımcı değerlendirme raporları, akran sınıf içi gözlemleri, açık uçlu genel değerlendirme anketi ve öğretmen saha notları ile değerlendirilmiştir. Alandaki mukaddem çalışmalara paralel olarak, katılımcıların İngilizcenin değişen ve karmaşıklaşan toplum dilbilimsel zemini konusundaki bilgi ve farkındalıklarının istatistikî olarak anlamlı derecede arttığı, dilsel ve kültürel çeşitliliğe karşı olumlu tutum geliştirdikleri ve dinleme, etkileşim ve eleştirel düşünme becerilerinde iyileşme sağlandığı gözlenmiştir. Ancak kültürel çeşitlilik konusundaki müsamahaya rağmen, İngilizce mülkiyeti, aksan çeşitliliği, eğitim değişkesi konularında İngiliz-Amerikan yöneliminin devam ettiği saptanmıştır. Ayrıca, bu özgün sınıf uygulaması Facebook sosyal medya ağının eğitim ortamı olarak kullanılması dışında tüm konuları, etkinlikleri, ders materyalleri ve değerlendirme yöntemleri ile etkili bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: EIL, çeşitlilik, kültür, farkındalık, İngilizce Dil Eğitimi, tutum The changing sociolinguistic landscape of English with new users and uses merits attention as it complicates the current ELT traditionally constructing language as a static and monolithic entity. This complication has encouraged the re-examination of current ELT practices around the world. Among several initiatives to challenge Anglo-centric view of English and consequently ELT, equally well-documented is the paradigm of English as an International Language. As a response to the calls in this camp to question the Anglo-centric ELT and transform it into practice, the present study aimed at both investigating the possible effects of an original 10-week EIL-oriented General English classroom practice on learners' understanding and awareness of the sociolinguistic realities and complexity of English, their attitudes towards cultural and linguistic diversity in English and their language-related proficiency, and evaluating the whole process. To this end, using a convenience sampling strategy, a mixed-method study was conducted with 53 preparatory programme students. While the data on the possible outcomes were gathered via a pre and post-implementation questionnaire and focus-group interviews, the course was evaluated with retrospective interviews, weekly student reports, peer classroom observation, a final open-ended questionnaire and bi-weekly teacher field notes. Lending support to several earlier studies, the outcomes of the practice were found to be heightened understanding and awareness of the sociolinguistic realities and complexity of English, higher positive attitude towards EIL orientation and improvement in listening skill, interaction confidence and expressing themselves, culture-related performance, critical thinking and the use of communication strategies. However, still in general there was an Anglophone orientation towards language ownership, language diversity and instructional varieties, yet the participants seemed more tolerant of the inclusion of cultural diversity into their classes. In addition, the topics, activities, instructional materials, and assessment of the practice were found effective except for the use of Facebook as an education platform.Keywords: EIL, diversity, culture, awareness, ELT, attitude
Collections