20.yüzyıl Türk seramik sanatçılarının kültürel üretimlerindeki düşünsel altyapılar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanatçılar bir toplumun önderleri, yol göstericileri ve örnek kisileridir. Seramiksanatı geçmisten gelen ve geleceğe uzanan önemli bir sanat dalı olarak karsımızaçıkmaktadır.?20. yüzyıl Türk Seramik Sanatçılarının Kültürel Üretimlerindeki DüsünselAltyapılar` baslıklı çalısmanın konusunu; 20. yüzyılda yasamıs ve yasamakta olan Türkseramik sanatçılarının çalısmalarını ne sekilde ortaya koyduklarını açıklamak olmustur.Bu çalısmanın amacı; Türkiye'de bulunan seramik sanatçıları hakkında bilgivererek, yaptıkları kültürel üretim ve etkinliklerine açıklık getirmektir. Bu amaçdoğrultusunda her sanatçı bir bölüm olarak ele alınmıstır. Bölüm baslıkları altındasanatçılar hakkında kisisel bilgiler, kültürel üretim ve etkinlikleri, düzenledikleri vekatıldıkları sergiler, aldıkları ödüller, yayınları vs.ler verilmistir.Seramik sanatçıları da toplumun geleneksel normlarını geleceğe aktarırken, yeniyaklasımlar, çağın teknolojik gelisimine uygun yeni anlayıslar sergileyerek, gelenekselsanat anlayısına farklı boyutlar getirerek, yeni sanat eserleri meydana getirmektedirler.?çdürtüleriyle beslenen sanatçılar, eserlerini üretirlerken, hayal güçlerininyanında içinde bulundukları toplumdan ve yasadıkları çevreden etkilenirler. Hayal veetki mekanizmaları eser için düsünsel altyapıyı olusturur. Sanatçı bunları birlestirerekeserini meydana getirir.Toplumun üzerine düsen ise; bu sanatçılara gereken önemi vererek, üretilensanat eserlerinden ve sanatçılardan haberdar olmaktır. Çünkü kendi elindeki değerlerinfarkında olmayan toplumların yerlerinde sayarlar ve ilerleme kaydedemezler.Konunun amacını; Türkiye'de bulunan seramik sanatçıları hakkında bilgivermek, sanatçıların eserleriyle yaptıkları kültürel üretim ve etkinliklerini açıklamakolusturmustur. Bu amaç doğrultusunda her sanatçı ayrı bir bölüm olarak ele alınmıstır.Çalısma seramik sanatçılarıyla yapılan kisisel görüsmeler, mail yoluyla yapılanbilgi alısverisinin yanında, konuyla ilgili yazılı kaynaklardan ve ilgili web sitelerindekibilgiler neticesinde hazırlanmıstır Artists are the leaders, guides and model-setters of a society. The art of ceramicsstands before us as an important field of art that comes from the past and goes on to thefuture.The subject of the study titled ?Ideological Substructures that lie beneath theCultural Productions of 20th century Turkish Ceramic Artists?? is the explanation of theway of Turkish ceramic artists who lived and have lived in the 20th century making theirworks.The purpose of this study is to give information about the ceramic artists inTurkey and clarify their cultural productions and activities. Within the context of thispurpose, each artist was taken as a chapter. Under the chapter titles, personalinformation about the artists, their cultural productions and activities, exhibitionsorganized and attended and prizes received by them, and their publications, etc. weregiven.Ceramic artists show new approaches and new understandings in accordancewith the technological development of our age, put forward different dimensions to thetraditional understanding of art, and make new works of art, while carrying thetraditional norms of the society to future.Motivated by their impulses, the artists are affected by the society and theenvironment they are living in, beside their imaginative power, while producing theirworks. Imagination and effect mechanisms constitute the ideological substructure forthe work. The artist combines them to produce his/her work.What comes to the responsibility of the society is to give necessary importanceto these artists and be informed about the produced works and artists. Because, thesocieties which are not aware of the values in hand remain where they are and may notadvance.The purpose of the subject is to give information on the ceramic artists inTurkey, and to explain the cultural productions and activities with their works. Withinthis context, each artist was handled in a chapter.Present study was prepared upon personal interviews with ceramic artists,exchange of information through mail, and from the written sources on subject andrelated web sites.
Collections