20.yy. da sinemanın tekstil modasına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her kültürden, her ırktan ve milletten insana rüya satma gücüne sahip sinema ve insanların değişme, taklit etme güdüsüyle ortaya çıkan moda endüstrisi birbirleriyle etkileşim halindedir. Etkileşimleri XX.yy.ın başlarından günümüze kadar devam etmiştir. ?XX.yy.da Sinemanın Tekstil Modasına Etkileri? adlı çalışmada sinema endüstrisinin pazarlama ve satış gücünün izleyici konumundaki tüketiciyi nasıl etkilediği ve tekstil modasının yaygınlaşmasına katkıları incelenmiştir.Sinema ve moda endüstrileri, sanayi, teknoloji ve kültüre yönelik gelişmeler sonucu ortaya çıkmış yeni tüketici gruplarının taleplerini karşılamaktadır. Bu talepler zamanla modern tüketiciyi etkilemeye yönelik stratejilerle değişime uğramış; özellikle de modayı bir prestij ve statü simgesi olarak kullanan kesimleri derinden etkilemiştir. Tüketiciler artık doğal ihtiyaçlarını gidermek için değil, rüyalarını yaşayabilmek, kendilerine yeni bir kimlik edinebilmek için tüketir hale gelmişlerdir. Bu durum çağımızın en güçlü sektörlerinden olan moda ve sinemayı daha güçlü bir konuma getirmiş ve toplum üzerindeki etkilerini arttırmıştır.Sinema tekstil modası etkileşimleri incelendiğinde; profesyonelce yaratılmış yıldızları, ürün yerleştirme taktikleri ve sektörün yarattığı star stratejisinin tüketiciler üzerindeki etkileri görülmektedir. Kavram olarak aynı yüzyılda ortaya çıkan ve birlikte büyüyen sinema ve moda birbirlerinden beslenerek karşılıklı bir ilişki içerisinde ortak bir sistem oluşturmuşlardır. Sinemanın güçlü satış becerisi ve geniş kitleleri etkileme gücü ile moda daha çok tüketiciye ulaşmış ve daha çok satış yapma gücüne sahip olmuştur. Cinema has the power to realize the dreams of all cultures, ethnic groups and nations. Fashion industry stimulates people?s urge to change and imitate. These two industries seem to be in countinous interaction with each other since the beginning of 20th century. In this thesis titled ?The Impact of Cinema on Textile Fashion in the 20th Century?, we analyze how the marketing and promoting power of cinema industry affect the consumers whom, in this case, are in audience position, and its positive impact in the spread of textile fashion.Cinema and fashion meets the high expectatios of consumer groups emerged as a result of recent industrial, technological and cultural changes and developments. Certain groups in society used fashion and fashionable goods as a prestige and status icon. The motive behind their high consumption and spending is not their natural needs; they rather seek a new identity while running after their dreams. Accordingly, fashion and cinema have become more and more important imposing an invisible power upon consumers consumption habits.Analyzing the interaction between cinema and fashion makes clear the impact of professionally created stars, product placement tactics, and star strategies over films. Cinema and fashion, born in the same century and grown in paralel to each other have been in continuous cooperation. The power of cinema come from the ability to reach wide audiences and manipulate them which in turn increase the sales of fashion industry.
Collections