The investigation of the linguistic and academic competences of the tertiary level exchange students with a special focus to the effects of their erasmus experience
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyanın her yerinde artık uluslararası öğrenci olmak yönünde giderek artan bir ilgi vardır. Yeniyi denemek ve kişisel yeterliklerini kazanmak için, yükseköğretim öğrencileri yurtdışına çıkma ve uluslararası bir eğitim alanında yer alma eğilimindedir. Son yıllarda, üniversite öğrencileri, Avrupa hayallerini gerçekleştirmek için Erasmus Hareketliliği Programını seçmektedirler. Erasmus Programı, öğrencilere Türkiye dışında yaşama, farklı bir ülkede okuma, yeni kültürleri tanıma, özgürce seyahat etme ve kendilerini keşfetme fırsatını yakalamayı sunmaktadır. Bu çalışmanın odak noktası, uluslararası öğrenci değişim hareketliliği programı olan Erasmu'un incelenmesi, örneklemi ise Türkiye'nin dört farklı üniversitesinden katılan öğrencilerdir. Bu çalışma, Erasmus Öğrenci Öğrenme Hareketliliği öğrencilerinin deneyimleri ve bakış açıları ile programın dilsel ve akademik açılardan öğrencilerin gelişim aşamalarındaki etkileri üzerinde durmuştur. Erasmus Programının, üniversite öğrencileri üzerindeki etkilerini incelemek için ilgili literatür gözden geçirilmiştir. Çalışmanın veri toplama ve analizi aşamasında, hem nitel hem de nicel yöntemlere yer verilerek karma yöntem kullanılmıştır. Bu çalışma, araştırma yöntemi olarak anketler ve yarı yapılandırılmış mülakat yöntemlerini uygulayarak 2015 ve 2018 yılları arasındaki üç akademik yılda, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Aydın Adnan Menderes Üniversitesi'nden programa katılan Erasmus öğrenim öğrencilerinden veri toplamıştır. Çalışmanın sonuçlarını yorumlamak ve Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programının etkinliği ve öğrencilerin gelişim düzeyleri hakkında genellemeler yapmak için, kodlama ve içerik analizi yoluyla nitel veriler ve SPSS programı ile nicel verileri incelenmiştir. Tanımlayıcı istatistiklere ek olarak, nicel verilerin analizinde Açıklayıcı Faktör Analizi, T-Test ve Anova testleri kullanılmıştır. Anket soruları öğrencilerden cevaplar alındıktan sonra Faktör Analizi ile incelenmiş, tekrar gruplandırılmış ve yeni gruplarında yorumlanmıştır. T-Test ve Anova testleri ile değişkenler açısından iki veya daha fazla grup arasındaki önemli farkları yakalamak amaçlanmıştır. Erasmus programının dilsel yönü incelendiğinde, Erasmus deneyimi sonrası öğrencilerin İngilizce dilini kullanmaya yönelik özgüvenlerinin artmış olduğu ortaya çıkmıştır. Erasmus Programının akademik yönü incelendiğinde, öğrencilerin Türk Eğitim Sistemi ile Avrupa Eğitim Sistemi' ni karşılaştırma fırsatı bulduğu ve programdan döndükten sonra kendi üniversitelerine alışmakta zorluk yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca, bu çalışma Erasmus öğrencilerinin görüşlerine başvurarak dilsel ve akademik açıdan Erasmus programının amaçlarına ulaşmada ne kadar başarılı olduğunu gözlemlemeyi amaçlamıştır. It is a fact that there is a growing interest in being an international student all around the world. In order to try the new and gain personal competences, higher education students tend towards going abroad and become involved in various internationally- recognized educational settings. In recent years, university students have chosen Erasmus Mobility Programme to actualise their European dreams. Erasmus Programme presents students to seize the opportunity to live outside Turkey, to study in a different country, to know new cultures, to travel all around the continent and to discover themselves. The focus of the present study is the investigation of the effects of the Erasmus programme, which is an international Student Exchange Mobility Programme, and the samples of the study are the Erasmus outgoing students from four different universities in Turkey. The study focused on the experiences and perspectives of Erasmus mobility students and the impacts of the programme in their developmental stages in terms of linguistic and academic aspects. The related literature was reviewed to examine the effects of Erasmus Programme on university students. A mixed-methods design was employed in the data collection and analysis process through qualitative and quantitative methods. The study collected data by applying questionnaires and semi-structured interviews from Erasmus outgoing students who joined the programme within three academic years from 2015 to 2018 from Karadeniz Technical University, Ondokuz Mayıs University, Atatürk University and Aydın Adnan Menderes University. The qualitative data were examined via encoded and content analysis and the quantitative data via SPSS software package to interpret the results of the study and to make generalizations about the effectiveness of the Erasmus Mobility programme. In addition to descriptive statistics, Exploratory Factor Analysis, T-Test and Anova tests were also utilized for the analysis of quantitative data. The items of the questionnaire were re-examined and re-grouped after receiving responses from students via Factor Analysis. With the T-test and Anova tests, it was aimed to locate the significant differences among the two or more groups in terms of several variables. By studying linguistic aspect of the Erasmus programme, it was revealed that the students developed self-confidence in using English after Erasmus experience. By studying the academic aspect of the Erasmus Programme, it was found that the students had the opportunity to compare Turkish Education System and European Education System, and they experienced adaptation problems to home institution after the programme. Also, the study aimed to observe to what extent Erasmus Programme managed to reach its goals from linguistic and academic points by relying solely on Erasmus students' remarks.
Collections