Bedensel acının bir deneyim olarak sanat yapıtına dönüşümü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Beden kavramı tarih içerisinde kendi tanımını arayan bir olgu olarak karşımızda durmaktadır. Bu süreç içinde birey, kendi deneyimlerinden uzakta sadece ruhun yüceltilmesi ve akılın idealleştirmesi adına var olmuştur.Dolayısıyla; bu çalışma bedenin ideal olarak sunulmasını ve buna bağlı olarak bedensel acının bir deneyim olarak sorgulanmasını ve bu sürecin ardından acının sanat yapıtına dönüşmesi bağlamında günümüz sanatına bir bakış açısını içermektedir.Bu doğrultuda bedensel acı deneyimi çerçevesinde ele alınan sanatçıların yapıtları, genellemelerin içine düşmeden değerlendirilmekte ve sanatçıların kendileri için nasıl ifade alanları oluşturdukları doğrultusunda analizler yapılmaktadır. Bu analizler bazen acı deneyiminin bedenin önemini ortaya koyması bakımından sanatta karşılığının aranması sonucunda ortaya çıkmaktadır. Deneyimlerin ise, algılayanın kendi belleği doğrultusunda değerlendirildikleri için sanatta nasıl farklı açılımlar ve tanımlar oluşmaya başlattığı incelenmiştir. The notion of body stands as a phenomenon searching for its own description throughout the history. During this process, the individual has existed only on behalf of praising the soul and idealizing the mind.Thus, this study involves a perception of contemporary art in the context of presentation of the body as an ideal, accordingly, the questioning of physical pain as an experience and following this process, the transformation of pain into a piece of art.In this respect, the works of artists regarded within the framework of physical pain are evaluated without generalization and analyses are performed to display how artists have created space of expression for themselves. These analyses have sometimes emerged as a result the search of the experiencing of pain in terms of revealing the importance of the body. On the other hand, it has been analysed how experiences have caused different expansions and have started to form new definitions in art since they are evaluated according to the beholder?s own memory.
Collections