Multi-dimensional foreign language education: The case of an Etwinning project
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çevirimiçi bir işbirliği platform olan eTwinning Avrupa Komisyonu tarafından 2005 yılında oluşturulmuş bir girişimdir. 2009 yılında bu girişime dahil olan Türkiye nispeten daha geç başlamış olmasına rağmen gerek kayıtlı okul, öğretmen ve proje sayısı ile gerekse kalite ödülleri ile portalı en verimli kullanan ülkelerin başında gelmektedir. Ancak alanyazında bu konuda bilimsel çalışma eksikliği görülmektedir. Bu sebeple bu çalışma eTwinning girişiminin yabancı dil eğitimindeki rolünü Türkiye bağlamında araştırmayı hedeflemektedir. Ayrıca örnek bir eTwinning projesini katılımcıların gözünden detaylı bir şekilde sunmak ve bu projenin katılımcıların çok boyutlu becerilerine katkısını inclemek de bu çalışmanın amaçları arasındadır. Çalışma katılımcıların bakış açılarını detaylı bir şekilde sunmayı hedeflediği için çalışmanın yöntemi niteliksel durum analizi olarak belirlenmiştir. Çalışmanın katılımcıları Türkiye'deki bir liseden bir İngilizce öğretmeni ile 11 öğrencisini ve Azerbaycan'da bir liseden bir İngilizce öğretmeni ile 12 öğrencisini kapsamaktadır. Veriler katılımcı gözlem, yarı yapılandırılmış mülakat ve Twinspace proje portalındaki belgelerden elde edilmiştir. Ayrıca triangülasyon ve standart veri sağlaması açısından yapılandırılmış mülakat tekniğinden de faydalanılmıştır. Gözlem, yarı yapılandırılmış mülakat ve Twinspace dökümanları içerik analizi yöntemi ile; yapılandırılmış mülakat varileri ise SPSS (23.sürüm) ile analiz edilmiştir. Çalışma bulguları söz konusu projenin katılımcıların İngilizce dil becerilerini geliştirme, Bilişim Teknolojileri kullanma becerilerilerini arttırma, kültürlerarası iletişim becerilerini ilerletme, değerler eğitimi ve iyi arkadaşlıklar kurma gibi konularda gelişme gösterdiklerini ortaya koymuştur. Öte yandan, projede karşılaşılan sorunlar da ele alınmış ve farklı bir başlık altında sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: eTwinning Türkiye, Çevrimiçi Hareketlilik, Yabancı Dil Olarak İngilizce As a kind of telecollaboration eTwinning initiation was launched in 2005 by European Commission. Turkey has been the most effective user of eTwinning platform with the number of schools, teachers and projects as well as prizes despite the fact that it was included into the platform in 2009. However, there appears a lack of scientific research covering the role of eTwinning on EFL in the literature. That is why this study aims to find out the role of eTwinning in EFL Turkish context. The study also seeks to portray an eTwinning project in detail from the participants' perspectives and its potential to improve multidimensional skills of the participants. It was conducted in a qualitative nature- a case study, since the purpose is to convey the perceptions of the participants and to present a detailed process of the project. The participants included 11 high school students and their teacher from Turkey and 12 high school students and their teacher from Azerbaijan. The data were collected through participant observation, interviews, project documents on Twinspace and a structured interview ensuring standard data and triangulation. The qualitative data obtained from the observation, interviews and the project documents were analyzed through content analysis and the quantitative data from the structured interview were analyzed through SPSS (version 23). The study revealed that the participants find the project promising in terms of English language improvement, ICT use, boosting ICC and affective issues such as values education and establishing good relationships. The project, on the other hand, was not without challenges and they were covered in a separate part within the findings. Keywords: EFL, eTwinning Turkey, Telecollaboration.
Collections