Yeni medya kimliğiyle toplumsal belgesel fotoğraf
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılda özellikle toplumsal ve siyasal hayatın örgütlenmesinde sosyal medya başta olmak üzere alternatif yeni medya kanalları, mobil cihazlara sahip herkesin görüntü üretimi ve tüketimi pratiği, postmodernizmle başlayan toplumsal olanın ne olduğuna ilişkin sorgulamaları başka bir boyuta taşımıştır. Sanal ve gerçek ayrımlarının özellikle ekran merkezli teknolojik atılımlara bağlı olarak siliniyor oluşu imgenin toplumsal bağlamda işlevini değiştirirken, toplumsal belgesel fotoğrafı bu gelişmelere paralel olarak nasıl konumlandıracağımız, bu tezin konusunu oluşturmaktadır. Toplumsal sorunların çözümü için fotoğrafı aktivist bir çaba için kullanan belgesel fotoğrafın, konusunu nasıl gösterdiği ve hangi bağlama yerleştirdiği fotoğraf teorisinin tartışmalı alanlarından biridir. Bu nedenle yeni medyanın interaktif, şeffaf ve demokratik yapısı belgesel fotoğrafı kavramsal olarak özgürleştirmiştir. Dolayısıyla 21. yüzyıl iletişim ve bilgi teknolojileri daha adil, eşit ve özgür bir dünya için 'diyalog' yaratma biçimini görüntü üzerinden kurgulasa da tek başına fotoğrafın özerkliğinden bahsedemeyiz. Bunun için de bu tez, yeni medya kimliğiyle toplumsal belgesel fotoğrafı, kolektif ve katılımcı bir süreci aktivizm olarak kurgulayan ve belgesel fotoğrafı genel gerçek idealinden kurtararak, hikaye anlatıcısının bakış açısına eş değer, medyalar arası bir platformda, anlatı kurma biçimi olarak ele almıştır.Anahtar kelimeler: Toplumsal belgesel fotoğraf, yeni medya, aktivizm, hikaye anlatıcılığı In the set-up of especially social and political life in 21st century, new alternative media channels, social media being in the first place, image production and consumption practice of everyone that own mobile devices have transferred the questions that arose with postmodernism regarding what is social to a different dimension. While the fact that the differentiation between the virtual and the real is fading based on screen-based technological breakthrough changes the function of the image in the social context, the subject of this thesis focuses on how we could position the social documentary photography in parallel with these changes. One of the debated fields of the photography theory is how the documentary photography, which uses photograph in an activist effort for the resolution of social issues, shows and contextualizes its subject. Therefore, the interactive, transparent and democratic nature of new media has conceptually liberalized photography. For this reason, even though the communication and information technologies of the 21st century build its pattern of creating a `dialogue` based on the image, we cannot talk about the autonomy of photography alone. As a consequence, this thesis covers the social documentary photography as a narrative form on an inter-media platform which is equal to the narrator's point of view that builds a collective and participative process as activism and saves the documentary photography from the common ideal of real.Keywords: Social documentary photography, new media, activism, narration, visual storytelling
Collections