Now showing items 221-240 of 925

    • Çağdaş sanatta boşluk kavramı minimalizm-mistisizm ilişkileri 

      Bayram, Burcu Or (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `Çağdaş Sanatta Boşluk Kavramı, Minimalizm-lVlistisizm İlişkileri` adlı bu çalışmada, ilk olarak boşluk kavramı ve boşluğun anlamı bilimsel olarak incelendi. Algılanabilir en büyük boşluk olarak evrene, inançlar ...
    • Simularca 

      Canikligil, İlker (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Özet: Yeni Bir Film Yapım Felsefesine Doğru Sinema sadece bir sanat dalı değil (biraz da üzücü bir biçimde) öncelikle endüstriyel bir üretim şeklidir. Bir filmin yapılabilmesi için genellikle yüzlerce veya en iyimser ...
    • Spas 

      Öztürk, Ahu (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Özet Doğu' dan İstanbul'a göç etmek zorunda kalan Halil, önce akrabalarının yanma Laleli' ye gelir. Yirmi altı yaşında olan Halil, memleketinde kimlik bilinci kazanmıştır ve İstanbul'da da kimlik ...
    • Kurumsal kimliğin web (küresel iletişim ağı) ortamlarına adaptasyon süreci 

      Yavuz, Oğuz (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Kurumsal kimlik olgusu; günümüzün yeni dijital ortamlarında da kurum ve kuruluşlar için hayati bir konudur. Bu tezin ana teması olan WEB (World Wide Web); bir dijital ortam çeşidi olup, 1990'lı yılların başında, ...
    • İstanbul`da zaman 

      Uzunöz, Cem Kağan (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bulutlar gökyüzünün bir tarafından diğer tarafına oynaşırlar. Karanlık çöker. Trafik kırmızı beyaza dönüşür. Siyah buzun üzerindeki beyaz tabak gibi ay gökyüzünde belirir. Mor ufkun arkasında batar ve aniden günbatışı. ...
    • Audiovisual medyalarda etkin tipografi 

      Koç, Ayhan (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET Tasarımcılar, audiovisual medya ortamında gerçekleşen tasarımlarda, kulla nılan teknolojiyi de göz önünde tutup, doğru iletişimi sağlamak adına bazı kural lara uymak zorundadır. Kullanılan tipografinin birincil ...
    • 20. yüzyıl sanat akımlarında protest tavırların grafik tasarıma yansımaları 

      Niyazioğlu, Mehmet Sinan (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada 20. yüzyılın başında ortaya çıkmış sanat akımlarındaki protest tavırlar ve bu tavırların yakın zamandaki diğer sanat hareketlerinden Pop Art' a, alt kültürün görsel söylemi olarak ortaya çıkan Graffiti ...
    • Tasarım ihtiyaç ilişkileri çerçevesinde kullanıcı çözümlü tasarımlar 

      Coşkun, Ayşe Elif (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Gündelik hayatın içinde, kullanıcılar! tarafından yaratılmış, tasarımcısız tasarım ürünü onlarca çözüm farklı gereksinimlere cevap vermektedirler. Endüstriyel tasarım sürecine ait bir yapıda şekillenmemiş, sadece ...
    • Resimde doğal nesnelerle anlatım 

      Çetinel, Çiler (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bilim ve teknolojinin gelişimi, toplumsal ve kültürel yapıdaki hızlı değişim ya da hareketlilik, sanayileşme, kentleşme, göçler, savaş gibi olumlu ya da olumsuz bir çok etken, sanatın tarih içindeki gelişimine ve ...
    • Kurum kültürünün kurum kimliğine, ürün kimliğine ve ambalaj tasarımına yansıması 

      Mehmeti, Ngadhnjim (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışma kurum kültürü kavramı ve kurum kültürü farklılıklarının tanımıyla başlayıp, görsel kimlikle arasındaki ilişkiyi ve dolayısıyla kurum kimliğinin grafik tasarım açısından ürün kimliğine ve ambalaj tasarımına ...
    • AyakKabında Yaşam 

      Kiray, Hüseyin Selçuk (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmanın konusu her ne kadar ayakkabı tamircileri ve sanayileşme hakkında olsa da, bu filmin esas amacı bir çift ayakkabının nasıl tamir edildiği ve üretildiği değildir. Sıcaksular, Eskişehir'in ortasında ...
    • Silifke Türkmenlerinde dokuma ve boyama özellikleri 

      Genç, Mustafa (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Doğusunda Erdemli, batısında Mut, kuzeyinde Karaman ve güneyinde Akdeniz'le sınır olan ilçede geleneksel sanatların temelini Yörükler oluşturur. Yörük yaşam geleneğinin vazgeçilmez unsuru olan atkı yüzlü dokumalar ...
    • Endüstriyel seramik tasarımında açık yapıt anlayışı ve kişisel uygulamalar 

      Yarikkaya, Bilgin (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışma giriş bölümü dahil dört bolümden oluşmaktadır. Çalışmanın sonunda sonuç bolümü ile kişisel uygulamaların yer aldığı bölüm ve yararlanılan kaynakların, resimlerin, şekillerin listeleri yer almaktadır. Giriş ...
    • Sinemada profesyonel makyaj 

      Abali, Müzeyyen Sevtap (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu tez sinemada profesyonel makyajı, eğitim amaçlı detaylandırabilmek amacıyla hazırlanmıştır. Profesyonel makyaja girmeden önce günlük hayatta `Neden Makyaj 'm` varolduğunun açıklaması yapılmaya çalışılmış ve ...
    • Sesini ver bana: Türk sinemasında seslendirme 

      Pehlivan, Şeyda (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dünya' da sinemanın keşfinden itibaren Türkiye'ye sinemanın gelişi ve bilinen başlangıç tarihi ile de 14 Kasım 1914'deki `Ayastefanos'taki Rus Abidesinin Yıkılışı` ile günümüze gelene kadar birçok ...
    • Eğitim fakültelerinde müze eğitimi ve uygulamaları 

      Bakan, Feraye (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu tezin konusu olan `Müze Eğitimi ve Uygulamaları` eğitim fakültelerinde verilen bir derstir. Tezimizin amacı sanat eğitimcileri ve geleceğin öğretmen adayları için kaynak niteliği taşımasıdır. Bu ders, yeniden ...
    • Orataçağ`dan günümüze resim sanatında ölüm kavramı 

      Dursun, Olcay (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanlık tarihi boyunca ölüme karşı tavırlar birçok evrimden geçmiştir. Eski uygarlıklardaki bir çok mit, insanların nasıl ölümlü olduklarını açıklama girişiminde bulunmuştur. İnsanların, Tanrının buyruklarına karşı ...
    • Çarpışma farklı öyküleme yöntemleriyle sinemada gerçekliğe yaklaşım 

      Köksal Çekiç, Selma (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET istanbul'da yaşayan ve farklı sınıflardan gelen aynı yaşlardaki üç gencin, bir kaç günü kapsayan bir zaman dilimi içinde, yaşamlarına yaptığımız tanıklığı anlatan `Çarpışma` adlı filmim ve bu filmin yapısal ...
    • Son Hititli 

      Benli, Nilgün (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      vıı ÖZET Bir avuç toprak ve biraz su... Birbirinden bağımsız iken ayrı ayrı varlıklarım sürdüren doğanın bu sakinlerini, usta bir el bir araya getirdiğinde ortaya çıkan sonucun öyküsü diyerek özetlemek yerine; sanatçı ...
    • Seramikte bilgisayar destekli tasarım ve üretim kullanılması ve sektöre yansımaları 

      Kasapoğlu, Mehmet Bülent (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bilgisayar teknolojisi 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren büyük bir hızla gelişti. Buna bağlı olarak Bilgisayar Destekli Tasarım ve Bilgisayar Destekli Üretim yıllar içinde büyük gelişme gösterdi.Kısaca CAD/CAM ...