1839 - 1970 arası dönem içinde orta dereceli eğitim yapılarının irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma giriş bölümüyle birlikte dört ana bölümden oluşmaktadır. Girişde, genel anlamda ekonomi -toplum, toplum-eğitim ilişkileri kurularak, konunun' sınırlandırılmasında dikka te alman faktörler ve amaç ortaya konmakta, çalışmada iz lenecek yol belirtilerek bölüm sonlanmaktadır. ; Birinci bölümde, eğitim olgusunun genel olarak tanım lanması ve amaçları ortaya. konmakta, ikinci bölüme giriş oluşturacak klasik Osmanlı Devleti'nin ekonomik-toplumsal yapısı ana çizgileri ile belirlenmekte, dönemin eğitim düşüncesi ve orta dereceli eğitim yapıları anlatılmakta dır. İkinci bölümde, Tanzimat-Cumhuriyet arası dönemin eko nomik-toplumsal yapısı sorunları ile ortaya konmakta, çö züm olarak başvurulan Batılılaşma vurgulanarak eğitim sis temi, eğitim kurum ve yapıları anlatılarak örneklenmiştir. Cumhuriyet-1970 arası dönemin ekonomik-toplumsal yapılan mada getirdiği yenilikler, değişimler, bunların eğitime yan sıması belirtilmekte,.eğitim düşünce ve binaları anlatıla rak örneklenmiştir. üçüncü bölümde, Tanzimat-1970 arası dönemde ekonomik ve toplumsal değişimler sonucu belirlenen eğitim düşünce sinin bina ölçeğine indirgenme biçimi değerlendirilmiştir. Sonuçta sorunların yoğun olduğu dönemlerde yapılardaki kar maşa anlatılmıştır. This research has got four main sections in^ the intro duction, the relations between economy and society and society and education have been showed in general. The factors taken into consideration in limitting the subject and the aim have been come out and the method to be fol lowed in the study has been pointed out. i In the first section, tjie educational fact has been expresued in general and its aims have been showed. Beside that, the economical and social structure of the Ottomans has been out lined and the educational thought and the edu cational structures of secondary schools have been explained, In the second section, the economical and social struc ture of the period between Tanzimat and Republic (1923), and its propblems have been expressed and also the educa tional system and its associations that were westernized have been examplifi ed. The developments and changes of the period between 1923 and 1970 and their reflections on the educational system have been pointed out and the educatio- na thought and the buildings have been explained and exam- plified. In the third section, the ref-ection of the educational ideology at the building scale, as a result of economical and social changes between Tanzimat and 1970 is evaluated. Finally, the complexity in buildings during the periods where the problems are intense, is explained.
Collections