Tünel kalıp sistemi ve bu sistemin Trabzon`daki uygulaması üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET II. Dünya savaşı nedeniyle bina yapımına ara veril mesi konut ihtiyacını büyük ölçüde arttırmıştı. Kısa za manda konut gereksinmesinin karşılanması için eldeki mev cut kaynak ve olanakların çok iyi deQer 1 ent ir i 1 mes i gere kiyordu. Bu nedenler yapı sektörünü endüstrileşmeye zor lamıştı. Teknik ve sosyo-ekonomi k gelişmelerde endüstri leşmeyi hızlandırmıştır. Bunun sonucunda doQan yapım sis temlerinden biride Tünel Kalıp Sistemidir. Tünel kalıp sistemi, yapının düşey ve yatay bileşen lerinin bir kerede, tek parça olarak dökül ebi lmesini ola nak sağlayan bir sistemdir. Birinci bölümde; Yapıda endüstrileşmenin nedenleri ve sağladığı avantajlar anlatılmıştır. İkinci bölümdej Tünel kalıp sisteminin yapılış ilke leri, uygulama özellikleri, imalatı, kalıp içindeki beto nun kürlenmesi, sökülüp - takılma yöntemleri, tünel kalıp sisteminde şantiye düzeni, yapı üretim süreci, bu kalıp larla tasarlama ilkeleri ve kısıtlamaları anlatılmıştır. üçüncü bölümdej Trabzon'da ilk tünel kalıp uygulama sının yapıldığı Pelitli Afet konutları incelenmiştir. SUMMARY The second World War has interrupted the building construction process and thus resulted in housing defi cit. In order to close this deficit rapidly, there was a need of using the available resources inte 1 1 i gent ly. These caused the industrialisation of building sector. Tecnicsl and soci o-economica 1 developments accelerated the indus trialization. The tunnel formwork is one of the building systems that has evolved. In this system the buildings' vertical and horizontal elements are cast mono 1 i thica 1 ly. In the first chapter; the advantages of industrial ization were explained. In the second chapter; the principles of tunnel formwork system, the building system in which they are used, production of tunnel formworks, curing of concrete, methods of mantling and dismantling of the formworks, the site organisation, the construction process, the design principles and the design restrictions were explained. In the third chapter; the buildings constructed by the use of tunnel formworks at Pel itli, Trabzon were studied.
Collections