Bilgisayar grafiklerinde aydınlatma teknikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bilgisayarlarda üretilen üç boyutlu görüntüleri gerçeğe yakın bir şekilde görüntüleyebilmek için bir dizi işlemlerden geçirmek gerekir. Bu çalışmada, bu işlemlerden biri, yüzeylerin aydınlatılması konusu ele alınmıştır. üç boyutlu uzayda, poligonlarla tanımlanmış şekiller oluşturulttuş ve aydınlatılmıştır. uç adet aydınlatma yöntemi üzerinde durulmuştur. * Sabit mtensiti Yöntemi * Gouraud Yöntemi * Phong Yöntemi Bu üç yöntem ayrıntılı olarak incelenmiş, konuyla ilgili örnekler verilmiştir. Sonuç bölümünde, her üç yöntemle üretilen bazı resimler sunulmuş ve böylece yöntemleri karşılaştırma olanağı doğmuştur. SUMMARY In order to display three dimensional images produced by computers as realisticly as possible, it is essential to perform a series oJ; processes. In this study, one of these processes namely ` Surface Illumination ` has been taken into consideration. Images delilned by polygons have been produced in three dimensional space and illuminated. Three methods of: illumination have been studied. a ) Constant Intensity Method, b ) Gouraud Method, c ) Phong Method. These three methods have been investigated in detail and related examples have been presented. Consequently the images produced by the three methods provides a means of intercomparison.
Collections