Balastsız üstyapının tanıtılması ve boyutlandırılması üzerine sayısal örnekler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde kullanılmakta olan ve klasik üstyapı olarak bili nen balastlı üstyapının hem bakım masrafları yüksektir hem de ihtiyaca cevap verememektedir. Bu nedenlerden dolayı yeni bir üstyapı şekli geliştirme ihtiyacı ortaya çıkmış ve bu yönde önemli çalışmalar başlatılmıştır. Bunun sonucunda yeni bir üst yapı türü olan balastsız üstyapı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada balastsız üstyapının tanıtımı ve boyut landırıl- ması yapılmıştır. Birinci bölümde günümüz demiryollarının durumu incelenmiş tir. İkinci bölümde demiryolunu oluşturan üstyapı ve elemanları hakkında bilgi verilmektedir. Üçüncü bölümde demiryolunun bir kısmını oluşturan altyapı hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde üstyapının hesabı teorik olarak incelenmiş tir. Beşinci bölümde balastsız üstyapının diğer yapı şekillerin den fayda ve zararları incelenmiştir. Ayrıca bu bölümde balast sız üstyapı teşkili anlatılmıştır. Altıncı bölümde balastsız üst yapının boyut landırıl ması ve boyutlandırmada esas alınacak kriterler belirlenmiştir. Yedinci bölümde balastsız üstyapıya ait örnek problemler çözülmüştür. Sekizinci bölümde yedinci bölümde çözülen örnek problemle rin sonuçları tartışılmıştır. Dokuzuncu bölüm ise sonuçlar bölümünü içermekte olup balast sız üstyapı hesabı için bazı sonuçlar sunulmuştur. vııı SUMMARY In recent years, maintenance and repairing costs are high for railways of which superstructures are constructed with ballast. On the other hand this superstructure is not enough for needs. For these reasons a new type superstructure should be developed and on this way very important studies are made. At the end of these studies, a new type of superstructure which is constructed without ballast is developed. In this study, this new kind of superstructure is introduced and designed. In the first chapter, up to date situation the railways examined. In the second chapter, data concerning superstructures and elements forming railway is given. In the third chapter, information about substructure which forms a part of railway is given. In the fourth chapter theoritical calculation of superstructure is presented. In the fifth chapter, advantages and disadvantages of superstructure without ballast are compared to the other construction methods. On the other hand construction of superstructure without ballast is explained. In the sixth chapter, superstructure designed without ballast and main criteria in design is determined. In the seventh chapter, sample problems are solved concerning superstructure without ballast. In the eighth, chapter the results of the problems solved in the seventh chapter are discussed. Ninth chapter contains the results and certain remarks concerning the calculation of superstructure without ballast are presented. IX
Collections