Karayolu şehir geçişlerinde kamulaştırma yerine imar uygulaması yapılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Karayolu şehir geçişlerinde ve çevre yollarında kamulaştırma maliyetlerinin, yol yapım maliyetleri düzeyine çıkması nedeniyle; şehir geçişlerinin ve çevre yollarının yapımı gün geçtikçe daha da zorlaşmaktadır. Şehir geçişlerinde kamulaştırma yerine imar Kanunu 18. maddesinin uygulanması ile, kamulaştırma maliyetlerinin orta dan kaldırılması yada çok düşük düzeyde tutulması, mümkün olacak ve yol koridorunun bedelsiz olarak (sadece proje ma-liyetinin karşılanması)'/ yada çok düşük bir kamulaştırma bedeli ile sağlanması mümkün olabilecektir. Samsun çevre yolu üzerinde iki kesimde imar uygulaması ve kamulaştırma planı projeleri hazırlanmış, kamulaştırma sonuçları ile imar uygulaması sonuçları mukayese edilmiştir. imar uygulamasına başlarken; yol koridoru çevresinde dü zenleme sınırı, düzenleme ortaklık payı oranı % 35 civarında oluşacak veya cok az kamulaştırma çıkacak şekilde geçirilmesi konunun çözümlenmesini mümkün kılacaktır. imar uygulaması sonucunda; 1. Kamulaştırma yapılmaksızın yol koridorunun terkininin sağlanmasının mümkün olabileceği, 2. Taşınmazı kamulaştırılacak olanların mağdur edilmesinin önleneceği, 3. karayolu çevresinde oluşacak olan yapılaşmanın bir plan dahilinde gelişmesinin sağlanacağı, sonuçlarına varıldı. şehir geçişlerinde imar uygulamasının yapılabilmesi; 1. Belediye'nin yol ve çevresinde imar uygulamasına git mesi,, 2. Belediye imar uygulamasına gidemiyorsa, Karayolları Genel Müdürlüğü' nün, imar uygulamasına gidilebilmesi için gerekli teknik ve ekonomik katkıda bulunabilmesinin sağlanabilmesi yönünde gerekli idari ve yasal düzenlemelere gidilmesi, gerektiği vurgulanarak, kamulaştırmanın çıkması durumunda, kamulaştırmanın ne şekilde çözümlenebileceği üzerine bir yön tem önerilmiştir. -VI- SUMMARY The construction of an autobahn is getting difficult day by. Because, the cost of nationalization of an autobahn reac hed the level of that the construction of the road. On the autobahn, with the application of the 18th item of the development law, the cojst of nationalization can be. e- radicated or can be hold at a very low guantity and in addi tion, the width of the entire road may be constructed without charge or at a very low nationalization price. The development's practice and nationalization's plan p- rojects had been prepared also the results of, nationalization had been compared with the * development practice on the two sections taken from the Samsun autobahn. At the beginning of the development practice: The propor tion of the portion of the arrangement partnership will be organized at approximately 35% around the areas which the ro ad has been transmitted and therefore it'll be possible to solve the problem more easily. At the end of the development practice: 1. It'll be possible to abandon the width of the entire road without doing nationalization. 2. People whose immovables will be nationalized do not have troubles. 3. Improvements that'll be organized around the autobahn, will be developed according to a plan. To carry out the development practice on the autobahn: 1. Municipality should do development /practice on the road and around of it. 2. If the municipality can not do it General Directorate of Highwrays should contribute to the municipality on techni que and economic 'topics. In addition to this, it should do administration and lawful arrangements about subject. As we wrote above, we offered a method about how the na tionalization's process would be practiced. -VII-
Collections