Balıkçı barınaklarının dolma sürecinin araştırılması uygun proje ölçütlerinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Balıkçı barınaklarının silt, kum ve çakıl gibi çeşitli irilikteki katı maddelerle dolması, bu yapıların karşılaştığı en önemli sorunlardan birisidir. Bu çalışmada, Doğu Karadeniz Balıkçı Barınakları * m n dolma sorunu deneysel olarak incelenmiş ve dolma miktarını azaltacak önlemler araştırılmıştır. Çalışma sekiz bölümden ve üç ekten oluşmaktadır. Birinci bölümde, sorun kısaca tanıtılmış ve çalışmada izlenen yöntem açıklanmıştır. ikinci bölümde, konuya ilişkin yapılmış çalışmalar hakkında bilgi verilmiştir. üçüncü bölümde, Doğu Karadeniz'in dalga iklimi ve sediment rejimi incelenmiş ve rüzgâr verileri yardımıyla yapılan dalga tahminleri sunulmuştur. Ayrıca, yörenin sediment taşınımında etkili olan akarsuların taşıdığı sediment ve kıyı boyu sediment taşımını hakkında bilgi verilmiş ve sediment daneciklerinin özellikleri araştırılmıştır. Dördüncü bölümde, kıyı çizgisi değişimleri hakkında bilgi verilmiştir. Kıyı çizgisi değişimlerine neden olan dalga mekaniği konusuna kısaca değinilmiş; konunun incelendiği bir matematiksel model sunulmuş ve kıyı yapılarının sebep olduğu yerel kıyı çizgisi değişimleri hakkında da bilgi verilmiştir. Besinci bölümde, model çalışmalarının yapıldığı deney düzeneğinin kurulması ve çalıştırılması anlatılmış ve yapılan deneyler hakkında bilgi verilmiştir. Altıncı bölümde, deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçlar verilmiş* çeşitli dalga ve barınak parametrelerinin dalma miktarına etkileri değerlendirilerek bazı projelendirme ölçütleri sunulmuştur. Yedinci bölümde, dördüncü bölümde geliştirilen matematiksel modelin uygulamaları yapılmış ve deney sonuçlarıyla karşılaştın İmi ştır. Sekizinci bölümde ise, bu çalışmada varılan sonuçlar özetlenmiştir. vii The most important problem related to the fishery harbours is the shoaling of their basins by sediment. In this study, the shoaling problem at Eastern Black Sea fishery harbours is experimentally studied and in order to decrease the volume of the deposition some measures are investigated. The study includes eight chapters and three appendices. In the first chapter, the problem is generally introduced and the used method is given. In the second chapter, a literature review is given. In the third chapter, wave climate and sediment regime of the region Are presented and by using wind data, waves are predicted. General knowledge about two main resources of sediment; sediment transported by the rivers and littoral sediment transport is given. In the fourth chapter, shoreline changes are investigated. Nave mechanics which gives rise to shoreline changes is summarized; a mathematical model related to shoreline changes is introduced and shoreline changes caused by coastal structures are presented. In the fifth chapter, the proposed model basin and model studies are introduced and the results are presented. In the sixth chapter, the results are evaluated. The effects of several wave and breakwater parameters on the harbour sedimentation are investigated and some design criteria are proposed. In the seventh chapter, the numerical model, introduced in the fourth chapter, is applied and compared with the experimental results. In the last chapter, the conclusions reached from this study are summarized. vii
Collections