Ordu`nun çevre nüfusa verdiği hizmetler ve orta eğitimde alan standardı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Merkez-çevre etkileşimine bağlı olarak, merkezin çevre nüfusa verdiği hizmeti ve çevre nüfusun kentte doğurduğu alan talebini ortaya koymaya ve bu etkileşim içinde `Eğitim` i daha geniş kapsamlı ele almaya yönelik bu çalışma giriş bölümüyle birlikte altı bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, imar planlarımızın genel durumu ile birlikte, imar planı yapım sürecinde kent-çevre ilişkisine ne boyutta değinildiği belirtilmekte, çalışmanın amacı ve izlenen yol verilerek bölüm bitirilmektedir. Birinci bölümde planlama standartlarının tanımı ve gerekçesi ile genel bir değerlendirilmesi yapılmakta, ülkemizdeki ve yabancı ülkelerdeki mevcut ve önerilen standartlar karşılaştırılarak, standartları belirleyen etmenler belirtilmektedir. İkinci bölümde, örnek alınan Ordu ilinin bölge ve ülke bazında genel bir değerlendirmesi yapılmakta ve araştırmada izlenen yöntemler sunulmaktadır. Üçüncü bölümde, merkez-çevre etkileşimine bağlı olarak, çevre nüfusun Ordu'yu ne yoğunlukta kullandığı ve bu nüfusun özellikleri ile Ordu'nun çevre nüfusa verdiği hizmetler belirtilmektedir. Ayrıca, Eğitimin bu etkileşimdeki yeri daha detaylı incelenerek, eğitim amaçlı gelişleri belirleyen etmenler bir model tarafından açıklanmaya çalışılmaktadır. Dördüncü bölümde, Ordudaki mevcut orta öğretim kururlarındaki alan-Öğrenci etkinlikleri irdelenmekte ve okullarda boş zaman etkinliklerine ait birim alan büyüklükleri saptanmaya çalışılmaktadır. Beşinci bölümde, elde edilen sonuçlar ve getirilen öneriler sunul maktadır. -V- SUMMARY Depending on a central and peripheral influence, this research stresses the service rendered by the centre to the surtounding population and its regional demand in the city and is directed towards a wide spread examination of `education`. This research consists of six parts together with an introduction. In the introduction, it is aimed to state both a general view on our construction plans and in which dimensions city-periphery relations are illustrated, thus from the aspect of construction planning process. This chapter is concluded by determining the aim of this research and the way to be pursued. In the first part, a definition is given of planning standards together with a general evaluation. Actual and proposed standards of ournative country are compared with foreign countries, factors are stated which effect the standards. In the second part, Ordu is evaluated as an example in general on a regional and national basis and methods are presented which are used in the research. In the third part, connected with the central and peripheral influence, it is derermined how the surrounding population makes use of Ordu and the charactetistics of this population are mentioned in regard to the services rendered by this city to the regional area. Furthermore, by making a detailed investigation about the role of education in this mutual relationship, factors referring to educational development are tried to be expleined by a pattern. In the fourth part, scholar field activities at Middle Schools of Ordu are evaluated and leisure activities are tried to be determined in fegard to each field unit. In the fifth part, achieved results and actual proposals are presented. -VI-
Collections