Esnek yol yapısının projelendirilmesi ve Karadeniz sahil yolunda bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Ulaştırma; sosyal, siyasal, kültürel ve ekonomik kalkınmanın altyapısıdır. Bu altyapı sağlanmadan sos yo- ekonomik kalkınma yeterli hızda ve ölçüde sağlanamaz. Bu nedenle, bir ülkedeki ulaştırma ağının yoğunluğu o ülkedeki gelişmişlik ölçütlerinden sayılmaktadır. ülkemizde ulaştırma altyapısını teşkil eden karayolları, bu sahada en büyük yatırım payını almaktadır. Buna rağmen, projelendirme ve bilhassa uygulama hatalarından dolayı kara- yo Harımızda istenilen standart ve konforda yollar yapılama maktadır. Bu konuda, yol üstyapısının projelendirilmesi ve inşası özel bir önem arzetmektedir. özellikle uygulama hataları çok büyük zararlara yol açmaktadır. Bu çalışmada, esnek yol üstyapısının projelendirme yön temleri tanıtılmış, bu yöntemlerden en gelişmiş olanı ve günümüzde halen geçerliliğini koruyan `AASHO Yöntemi` anlatılmıştır. Ayrıca üstyapı tabakalarının dizaynlarının hazırlanmasında kullanılan yöntemlerden `Marshall Metodu` ile sıcak karışım dizaynının hazırlanması anlatılmaktadır. Karadeniz Sahil Yolu Çarşıbaşı -Trabzon- Araklı Devlet Karayolu üzerinde gerçek veriler kullanılarak esnek yol üstyapısı projelendirilmiş ve sıcak karışım dizaynı hazırlanmıştır. Çalışma dokuz bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmanın ana hatları, ikinci bölümde esnek yol üstyapısında kullanılan malzemeler olan agregalar ye bitümlü bağlayıcılar, üçüncü bölümde ise esnek yol üstyapısını oluşturan tabakalar ve bu tabakaların yapım metotları anlatılmaktadır. Dördüncü bölümde esnek yol üstyapılarının projelendirilme yöntemleri tanıtılmakta ve bu yöntemlerden AASHO Yöntemi anlatılmakta, beşinci bölümde Marshall Metodu ile sıcak karışım dizaynı verilmektedir. Altıncı bölüm uygulama bölümü olup, bu bölümde Karadeniz Sahil Yolu, Çarşıbaşı-Trabzon-Araklı yoluna ait üstyapı projelendirilmesi, Asfalt betonu Aşınma ve Binder Tabakası ve bitümlü temel tabakası dizaynı verilmektedir. Yedinci bölümde inşası bitmiş bitümlü sıcak karışım kaplamalarda bitüm yüzdesi ve sıkışma yüzdesi hesabı, sekizinci bölümde ise bitümlü sıcak karışım kaplamalarda meydana gelebilecek bozulmalar ve nedenleri anlatılmaktadır. Çalışmanın bütününden çıkartılan sonuçlar, dokuzuncu bölümde özetlenmekte ve bu son bölümü kaynaklar listesi izlemektedir. ıx SUMMARY The transportation is a substructure of social, political, cultural and economical development. The socio-economic development does not reach to an efficient rate unless this substructure is not obtained. Therefore, the density of transportation network indicates that the country's rate of deve lopment. In our country, the highways which constitute of transportation substructure get a large amount of share from the invesment budget. In spite of this, our highways are not constructed according to wanted standarts and comforts because of the design faults. Therefore design and construction of pavements are very important. Especially applicational faults cause very important demages. In this study, flexible pavement design methods are given. Among these the most developed and mostly used one AASHO Method, is studied. Preperation of hot mixture by using Marshall Method is studied which is one of the mostly used in designing for flexible pavement. Flexible pavement and hot mixture design were prepared and used on the highway of Çar şıbaşı-Trabzon- Araklı. The study consists of nine chapters. In the first chapter main concept of study; in the second chapter, materials used in the flexible pavements; in the third chapter, layers that constitute flexible pavement and the methods of construction are analysed. In the fourth chapter, flexible pavement design methods; in the fifth chapter, hot mixture design using Marshall Method is given. In the sixth chapter, pavement and bituminous hot mixture design are applied to Çarşıbaşı-Trabzon- Araklı Coastal highway. In the seventh chapter the calculation of ratio of compaction and bitumen are obtained in completed bituminous hot mixture pavements. In the eighth chapter, the reason of possible deterioration is given in the hot mixture pavements. In the last chapter conclusions are drawn. x
Collections