Deniz yapılarının dinamik projelendirilmesi ve stabilite etüdü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, kıyı koruyucu yapı tiplerinin, seçimini etkileyen ve bunların projelendirilmesinde esas olan, fiziksel, çevresel ve ekonomik faktörler göz önüne alınarak değişik ağırlıktaki tasların farklı eğimlerde dizilmesiyle oluşturulan liman mendirekleri enkesitlerinin dinamik stabilitesi deneysel olarak incelenmiştir. Çalışma yedi bölümden ve bir ek bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, deniz yapılarının sınıflandırılması ve projelendirme kriterlerine ait tanımlar ve parametreler teorik olarak açıklanmıştır. ikinci bölümde, yapı önünde ve yapı üzerindeki dalga hareketlerine ait genel açıklamalar ve teorik bilgiler verilmiştir. üçüncü bölümde, benzeşim kuralları verilmiştir. Dördüncü bölümde, deniz yapılarında kullanılan formüller verilerek yorumları yapılmıştır. Besinci bölümde, hidrolik laboratuvarı tanıtılarak, modelin tasarımı, uygulanan yöntem, modelin inşa edilmesi ve deney programına ait bilgiler verilmiştir. Altıncı bölümde, yapılan seri deneyler tanıtılarak, geliştirilen enkesite ait bilgiler veri 1 mistir. Yedinci bölümde, yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar açıklanarak öneriler sunulmuştur. Ek bölümde ise deneylerle ilgili resimler ve sığ deniz yapılarına ait mahmuz enkesiti, deney ve gözlem sonuçları verilmiştir. SUHHftRY In this study, taking into consideration, physical, ecological and economical -factors which are essential both in selecting the construction types and in designing coastal protective structures, the dynamic stability of the harbour breakwaters which are constructed by arranging the different weight and different slope rubble mounds is experimentally studied. The study comprises several chapters and one appendix. In the first chapter, the definations and parameters of the classification and designing of coastal structures are given. In the second chapter, general theorotical knowledge about the wave motion in front of and on the structure is presented. In the third chapter, the principles of similarity are given. In the fourth chapter, the equations used in coastal structures are given. In the fifth chapter, the hydraulic laboratory is introduced, general information the studied model is presented. In the sixth chapter, the experiments and some information related to the developed breakwater cross- section are given. In the seventh chapter. the conclusions and recommendations are presented. In the appendix chapter, the photographes, a cross-section of a groin, the experimental and observation results are given. xx
Collections