Doğu Karadeniz Bölgesine uygun karayolu trafik tahmin modelinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, Doğu Karadeniz Bölgesi ulaştırma sistemlerinin dengeli ve ekonomik olarak çözümü için trafik tahmin modellerinin araştırılmasını amaçlamaktadır. Bu tez beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Türkiye'deki kentiçi, kentlerarası ve transit taşımacılık genel hatlarıyla incelenmiştir. î kinci bölümde, Doğu Karadeniz Bölgesi 'nin ülkemiz ve Avrupa ulaşım ağındaki yeri ve önemi, karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu taşımacılığı ile transit taşımacılık yönünden ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, günümüze kadar yapılmış olan trafik tahmin modelleri incelenmiş, taşıt seçimi ve yükleme teknikleri yönünden araştırılarak mevcut ve gelecekteki durumu ile ilgili bilgiler elde edilmiştir. Dördüncü bölümde, 1970 yılı baz alınarak öngörü dönemi için Doğu Karadeniz Bölgesi yollarında seyredecek olan taşıt araçlarının ve yapılacak yolculukların tahmin modeli araştırılmıştır. Araçların bu artış hızı ile mevcut kapasitesi ye tersiz olan bölge yollarında trafik tıkanıklıklarına neden olacağı belirtilmiştir. Beşinci bölümünde ise bu tezde elde edilen sonuçlar verilmiş ve yorumları yapılmıştır. SUMMARY In this study, the transportation systems, routes and vehicles of Eastern Black-Sea Region are studied and traf fic forecasts modelling are evaluated which are suitable to the need of Eastern Black-Sea Region with balanced and eco nomical ly. This thesis consists of five chapters. In the first chapter, incity, intercity and transit transportation in Turkish transportation sector is examined. In the second chapter, the place and importance of Eastern Black-Sea Region in Turkish and European transpor tation network, especially with respect to transit traffic, &.re emphasized. In the third chapter, general information is given about traffic and passenger distribution, modal split and traffic assignment techniques so far. In the fourth chapter, traffic forecats modelling eval uated for vehicles and possible passengers that travel in future by traffic counts according to 1970 and 1990 taking them base years. With this rate of increase, vehicles will cause congestion on the present highways which are already lack of capacity. In the fifth chapter, conclusions are drawn.
Collections