Ulaştırma modeli ve karayollarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, minimum maliyetli nakliyatın gerçekleştiril mesinde kullanılan `ulaştırma modelleri` tanıtılmakta ve bu bağlamda Karayolları Teşkilatının bitüm nakliyatı için yapılan optimizasyonun sonuçları üzerinde durulmaktadır. Çalışma 5 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümü oluşturan konuya girişten sonra, ikinci bölümde doğrusal programlama, yöneylem araştırması ve ulaştırma modeli tanıtılmaktadır. üçüncü bölümde, ulaştırma modelinin çözüm teknikleri kısa ca anlatılmaktadır. Bu çözüm tekniklerinden Kuzey-Batı Köşe Yöntemi, En düşük maliyetli sıra yöntemi, En düşük maliyetli sütun yöntemi, Vogel yaklaşım yöntemi, Stepping Stone Yöntemi ve Modi yöntemi teorik olarak tanıtılmaktadır. Dördüncü bölümde, Karayolları Teşkilatının bitüm nakliyatı ulaştırma modelleriyle gerçekleştirilmiştir. Modelin çözümünde,, başlangıç çözümünü bulmak için, Kuzey-Batı Köşe Yöntemi ve Vam yöntemi kullanılmıştır. Bu özel ulaştırma yöntemlerine göre, toplam ulaştırma ma liyetleri bulunarak karşılaştırma yapılmıştır. Vam yöntemiyle bulunan başlangıç çözümü ele alınarak, Modi yöntemiyle optimal çözüme ulaştırılmıştır. Sonuç bölümünde araştırmanın tümünden elde edilen sonuç lar anlatılmaktadır. Anahtar kelimeler: ulaştırma Modelleri, Vam Yöntemi, Modi Yöntemi, Lineer programlama, Yöneylem araştırması teknikleri. IV SUMMARY In this study, the Transportation Models which are used to get a minimum cost transportation are introduced, and the optimization results for the asphalt transportation of the General Directorate of Highways is considered. This study consists of five parts. After the introduction part which is the first part, Lineer programming, operation research and transportation models are introduced in the second part. In the third part the solution techniques of the trans portation model are briefly considered. From the solution techniques, the North-West corner methods, the minimum cost Queue Methods and the Vogel's Approximation method, Stepping- stone distribution method and Modified distribution method are theoretically introduced. In the fourth part the asphalt transportations of the `General Directorate of Highways` are made with the transportation models. In the solution of the model the North- West Corner method and Vogel's approximation method are used in order to get the initial solution. Havig found the total transportation cost according to these special transportation models, a comparision was made. Using the initial solution which was found by the `Vogel's Approximation Method`, the optimal solution is reached by the Modified Distribution Method. In the conclusion part all the results are presented. Key Words: Transportation Models, Vam Method, Modi Method, Lineer programming, Operations Research.
Collections