Resim sanatında mimari sembolizm
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türkiye'de ve dünyada hızlı yapım tekniklerinin tarihi çevreleri yozlaştırması, mimari bir laboratuarın erozyonuna ve çevrede kimlik kaybına neden olmaktadır. Bu durumu iyileştirmek amacıyla yapılan bazı çalışmalar, mimarlık tarihinin `akılda kalıcı` ve `toplumsal bellekte yer etmiş` imgelerin analizi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Mimari nesnelerin dönemleri içinde önemli ve çarpıcı olanlarını evrensel düzeyde araştırmak ve kalıcı olanı belirlemek, araştırmanın ana sorunudur. Birinci bölümde çalışmanın amacı açıklanmaktadır. ikinci bölümde; insan algısı, çevresel algı ve çevresel anlam, simge ve gösterge kavramları ile mimarlıkta biçim bili mine yer ver ilmektedir. üçüncü bölümde; resim sanatını oluşturan öğeler belirtilmektedir. Dördüncü bölümde; ulusal ve uluslararası ressamların re simlerine konu olmuş, mimari nesnelerin belirlenen özellikleri, hazırlanan saptama çizelgeleri eşliğinde irdelenmektedir. Beşinci bölümde; belirlenen ana motifler doğrultusunda, mevcut çevrede ve geleceğin çevresinde bulunması ve korunması gerekli öğeler konusunda sonuçlar ve yorumlar yer almaktadır. Anahtar kelimeler; Algı, Sembolizm, Mimarlık, Resim Sanatı, Tarih, Koruma VI SUMMARY ARCHITECTURAL SYMBOLISM IN PAINTING Rapid construction processes have caused an irreversible erosion of Architectural hreaitage in Turkey as well as in the world. This lead to the leveling down of the architectural laboratory and the loss of identity of the environment. For improving this situation, there are some positive work. These works focus on the analysis of notable images in architectural history which have traces in the memory of the people and the society. Main purpose of this research is to determine the important permanent and at r act ive architectural symbols of various pediods at universal level. The first chapter explained aim of study. The second chapter; deals with human perception, enviro nmental perception, enviromental interpretation, cancepts of image and sign. The third chapter; aims at determining the elements which constituted painting. The fourth chapter; is an emprical study which analyses the main works of national and international artists. Paint ings are examined by the aid of diagrams which determine the architectural objects in the paintings. The fifth chapter expounds the researcher's view point on the issue of restoration and conservation disausses the main strategy for symbiosis in the environment of present and future. Keywords: Preception, Symbolism, Architecture, Painting History, Conservation. VII
Collections