Katlı kavşakların ve bağlantı yollarının planlaması ve Trabzon`da bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kavşaklar, iki ya da daha fazla yolun kesişmesiyle oluşan ortak alanlardır. Yolun servis düzeyinin belirlenmesinde esas kriterlerin 'gecikme' olması ve gecikmenin de, esas itibarı ile, kaşaklarda meydana gelmesi nedeniyle, kavşaklar; yolun ve trafik sirkülasyonunun en önemli elemanı olarak değerlendirilmektedirler. Kesişen yollardaki trafik hacimlerine bağlı olarak problemsiz bir trafik akışının sağlanması amacıyla kavşaklarda bazı düzenlemelerin yapılması gerekli olabilmektedir. Kavşaklarda oluşan problemler olarak; kapasite azalması, sola dönüş risklerinin oluşması, kazalardaki artışlar, işletme giderlerindeki artışlar ve gecikmelere sebebiyet veren taşıt hızlanndaki azalmalrdan söz edilebilir. Sözü edilen bu problemler, otoyol gibi yüksek standartlı yol kesişmeleri söz konusu olduğunda ise çok daha önemli bir durum arzederler. Böylesi problemleri ortadan kaldırmak için kavşak tipinin doğru seçilmesi ve geometrisinin uygun şekilde teşkil edilmesi kaçınılmazdır. Bu çalışmada; trafik, işletme, arazi şarlan, güvenlik ve ekonomi kriterleri göz önünde tutularak, mümkün olabilen değişik tiplerdeki kavşaklar ve kavşak rampaları oldukça geniş bir şekilde ele alınmıştır. Çalışmanın giriş bölümünden sonra ikinci bölümde, eşdüzey kavşaklar ve katlı kavşaklar üzerinde durulmuştur. Katlı kavşakların tipleri ve geometrik standartlarının seçiminde A.B.D. kaynaklan esas alınmıştır. Rampaların planlanmasında ise Alman standarlanna geniş yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, katlı kavşak planlama kriterlerinin, Trabzon Devlet Sahil Yolunda seçilen bir eşdüzey kavşak üzerinde nasıl uygulanacağı bir örnek proje ile gösterilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise irdelemeler yapılmış ve sonuçlara yer verilmiştir Anahtar kelimeler : Kavşak, katlı kavşak, kavşak planlama, bağlantı yolu, rampa, örülme SUMMARY Planning Criteria for Interchange With Ramps and A Case Study on Trabzon National Coast Highway An intersection is defined as the general area where two or more highways join or bross. Since delays generally occur on intersection and it is also delays which determine the i level-of-service of highway, intersections are important components of highway and traffic circulation. Depending upon the traffic volume of crossing highways; same arrangement may be necessary on the intersection to provide the traffic flow without any problem. Some of the problems may be named as, decrease of capacity, occurrence risks on liîft turning, increase in accidents, and increase in cost of operation and reduction vehicular s Deed resulting in delays. The above mentioned problems become more important when the crossing roads are high standard highways such as freeway. In order to avoid from such problems, proper intersection types should be selected by the geometric standards. In this study the various types of intersections and ramps are thoroughly examined with possible uses in relation with the traffic and operation, site condition, safety and economy. After introduction, intersection and interchange were mentioned in second section. Selection interchange types and geometric standards were based on A.B.D. literature's. However German standards were discussed to plan ramps in detail. In third section, planning criteria were applied as a case study to an existing injtersection on Trabzon National Coast Highways. Finally, the planning criteria and a case study were explained and discussed. Ki}ywords : Intersection, interchange, planning intersection, ramps, VI
Collections