Mimarlıkta renk: Yapay ortamların renklendirilmesinde renk dinamikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Simgesel, biçimsel ve işlevsel anlamda küçümsenmeyecek yetenekleri bünyesinde barındırmasına karşın renk bugün, mi marlık ve kentsel tasarım gündeminde potansiyeli yeterince değerlendirilemeyen bir öğedir. Bu çalışma, uzman bir grubun; soyut lekelerden somut nesnelere gidildikçe ve mimari ve fiziksel çevre bağlamları tanımlandıkça ortaya koydukları renk kombinasyonları öneri le- rindeki renk dinamiklerini araştırarak, renklerin uyumlandı- rılmasında geçerli olabilecek uyum ilkelerine varmaktır. Birinci bölüm, çalışmanın gerçekleştirilebilmesi için gerekli görülen genel bilgileri içermekte, ayrıca renk öğesi mimarlık bağlamında ele alınmaktadır. Araştırmanın amaç ve varsayımlarına ikinci bölümde yer verilmekte, ayrıca bu bölümde varsayımları sınamak üzere o- luşturulan deneyesel çalışma kapsamlı olarak tanıtılmaktadır. Üçüncü bölümde varsayımlar sınanıp bulgular ortaya kon maktadır. Dördüncü bölüm irdelemeye, beşinci bölümde ise so nuçların tartışılmasına ayrılmıştır. Çalışma, altıncı bölümde önerilerin sunulmasıyla sonl anmaktadır.Anahtar kelimeler: Renk, renk dinamikleri, renklerin uyum ilkeleri, görsel bağlam. Today potentials of color are not adequately appreciated in architecture and urban design, although color has much abilities in functional, formal and symbolic terms. This study deals with the principles of color harmony and aims at demonstrating the validity and regularities of internal behavior color dynamics, by analizing the proposed color combinations of experts, for abstract, concrete and architecturally defined visual context. The first chapter ponders upon the general knowledge on the main theme of the study, namely color and an evolutionary review on functional, aesthetic, pragmatic, emprical aspects of color in architecture. A research on color is designed in the second chapter, based upon some existing hypothesis or phenomena relating color. The hypotheses are tested in the third and the findings are examined in the forth chapter. A discussion on the supple mentary, complementary and contradictory results as opposed to other relevant researches follows in the fifth chapter. The final chapter concludes with hypothesis on color dynamics and future proposals at the levels of education and practice about the use of color in the phenomenal contexts.Key words: color, color dynamics, principles of color harmony, visual context.
Collections