Bazı kimyasal kavramların öğretilmesinde güncel olaylardan yararlanma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, liselerde okutulan Fen Bilimleri 1, 2 ve Kimya- 1 müfredatlarında yer alan bazı kimyasal kavramların öğretilmesinde güncel olay benzetmesinin kitaplar ve öğretmenler tarafından ne derece kullanıldığını tespit etmektir. Bu çalışmanın ilk bölümünde lise Kimya ve Fen Bilimleri müfredatları, bu derslerle ilgili bazı ders kitapları ve öğretmen anketi hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra lise Kimya ve Fen Bilimleri müfredatlarında yer alan konular ve ders kitapları incelendi. Öğretmenlerin ne derece güncel olay benzetmesi kullandığını tespit etmek için öğretmen anketi geliştirildi. Öğretmen anketi Trabzon ve Giresun illerinde görev yapan toplam 39 lise kimya öğretmenine uygulanmıştır. Müfredatların ve ders kitaplarının icelenmesinden ve öğretmen anketinden elde edilen bulgular irdelendi. Elde edilen bulgulardan ve bu bulguların yorumlanmasından şu sonuçlar çıkarıldı: Liselerde okutulan Fen Bilimleri- 1,2 ve Kimya- 1 ders kitaplarında yeteri miktarda güncel olay benzetmesi yoktur. Öğretmenler, kimyasal kavramları anlatırken çok az miktarda güncel olay benzetmesi yapmaktadırlar. Anahtar kelimeler: Kimyasal kavram, güncel olay, benzetme Using Daily Events in Teaching of Some Chemical Concepts The purpose of this study was to investigate to what extend daily life experiences are presented in chemistry textbook and/or are used by chemistry teachers in teaching chemical consepts encountered in the first year cemistry curriculum at lycee I. The first section of the study presented here, gives informations about science and chemistry curricula of lycee, about textbooks for the curricula and about the teacher survey used in the study. After that, contents of the curricula and related textbooks are examined. A survey was developed to assess the teachers use of daily life experiences in their teaching. The survey was implemented to 39 chemistry teachers working in two cities, Trabzon and Giresun. The collected data were analysed. The following results were detucted from the analysis. The lycee science 1,2 and chemistry 1 textbook contain only a few daily life experiences as examples in the presentation of chemical concept. The teachers, too, use only limited daily life experiences in their teaching. Key words: Chemical concept, daily events, analogy VI
Collections