Karadeniz Bölgesi orta ve büyük ölçekli orman ürünleri sanayinde toplam kalite yönetimi açısından mevcut ve potansiyel durum analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Karadeniz Bölgesi Orta ve Büyük Ölçekli Orman Ürünleri Sanayinde Toplam Kalite Yönetimi Açısından Mevcut ve Potansiyel Durum Analizi. Toplam Kalite Kontrol (TKK), günümüzde yaşanan rekabet koşullan ve bunun işletmeler üzerindeki olumsuz etkilerinin hafifletilebilmesi için kullanılmaya başlanan bir yönetim anlayışıdır. TKK, kaliteyi müşteri memnuniyetine bağlar. Bu yaklaşımın temel amacı, kaliteyi, bir organizasyon içinde her seviyedeki fonksiyonlarla birleştirmek ve bütünleştirmektir. Bu çalışmanın amacı, Karadeniz Bölgesi Orta ve Büyük Ölçekli Orman Ürünleri Sanayi'nde Toplam Kalite Yönetimi açısından mevcut ve potansiyel durumu analiz etmektir. Kalite, önemli bir rekabet aracıdır ve kaliteli üretim yapamayan işletmelerin varlıkları tehlikededir. Orman Ürünleri ve Mobilya Sanayi de kaliteyle ilgilenmeli ve kalite sistemlerini kurmalıdır. İlk yapılması gereken de durum değerlendirmesidir. Çalışma materyali olarak Karadeniz Bölgesinde faaliyet gösteren 25 ve daha fazla işçi çalıştıran Orman Ürünleri Sanayi işletmeleri seçilmiştir. Metod olarak yüzyüze anket yöntemi seçilmiştir. Anket yapılan işletme sayısı 30'dur. Karadeniz Bölgesi Orman Ürünleri Sanayinde, kalite, üretimi tamamlanmış ürünlerin muayenesi ile sağlanmaktadır. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerinden ancak çok basit olanlar kullanılmaktadır. Lif ve yonga levha sanayi işletmelerinin kalite kontrol faaliyetleri daha yoğun ve sistemlidir. Genel olarak, işletmelerin toplam kalite yönetimi kavramlarım bilmedikleri sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kalite, Toplam Kalite Kontrol/Yönetim, Kalite Çemberleri, Kalite Maliyetleri ve Orman Ürünleri Sanayi. VI Analysis on The Actual and Potential Condition of The Middle and Large Sized Karadeniz Region Forest Products Industry from A Total Quality Management's Perspective. In today's environment, all companies are facing increasing competitive pressures and they need to use different ways in order to deal with these pressures and survive. One of these ways is Total Quality Control (TQC). TQC links quality to customer satisfaction. The primary objektive of this approach is to incorporate quality and integrity into all functions at all levels of the organization. Quality is an important competition way for existing of companies. The Companies that can't implement products fitness for use is falling in danger. Forest products industry have to interest in quality and establish their quality system. First of all to do is to evaluate conditions. The Forest Products Industry which has employed twenty five workers or more have been selected as a researc material. This study was carried out through the questionnaire practiced over thirty factories. Quality on the Karadeniz Region Forest Products Industry was obtained by inspecting the goods manufactured. The simple statistics quality control methods were used in the Karadeniz Forest Product Industry. It was found that quality control activities on the fiberboard and playwood industry were more intensive and sistematic than others. In conclusion, the people charged with the administration and management of the factories in the research area generally are not awera of the concepts of Total Quality Management. Key Words: Quality, Total Quality Control/Management, Quality Circles, Quality Costs and Forest Products Industry VII
Collections